Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-19, 23:53   #60
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Men alltså seriöst, Rimfrost.
Kan absolut hålla med om att drev generellt är rätt motbjudande. Och visst är det väl Per definition så att den som tjänat sitt straff har sonat sitt brott. Men i det här fallet har människan erkänt dessa helt obegripligt äckliga handlingar och dessutom varit så j***a dum att han sedan anmält de som utpressat.
Han borde aldrig få gå nära något djur igen och i ärlighetens namn hade jag nog gärna sett ett behörigt avstånd till barn.

Du gör ju dessutom bort dig kapitalt när du fastnar i semantik kring pedofili och barnporr. Alla normalt funtade förstår och att du fastnar i orden blir mer eller mindre samma sak som ett försvar. I synnerhet som du i varje inlägg anlägger ett von oben-perspektiv som bara känns fånigt.

Om du nu är så smart så borde du väl kunna dra iaf några slutsatser utifrån riktningen alla andra inlägg?
Jag försvarar ingenting. Jag har inga åsikter i fallet då jag vet för lite. Jag vet bara vad JG har sagt i förhöret med polisen vad gäller utpressningen mot honom. Jag konstaterar bara att han fått ett strafföreläggande. Han riskerar även andra "straff". Att jag då ska straffa honom än mer i text begriper jag då inte. Vad tillför det? Det känns mest som att ju mer skit man själv håller på med, ju mer kastar man skit på de som åkt dit för att rikta fokus från sig själv, men vad vet jag

Drev är aldrig bra. Vi kan ta det på Fredrik Virtanen vad gäller Metoo, eller Lasse Kronér eller vem helst annars som ej är dömd för något. Men Fredrik Virtanens straff genom vad pöbeln lyckades åstadkomma är i mina ögon inte okej - och det blir inte bättre här även om JG är dömd i detta fall.

Jag försöker debattera nyanserat och utan en massa hat och vrede. Att sen många andra inte kan hålla sig sansade får stå för dem. Jag kan inte ställa mig bakom det hatet åtminstone!

Men ingenstans har jag nämnt något om åsikter eller att jag försvarar det ena eller andra. Jag försöker däremot rätta upp det hela genom fakta. Sen att många drar likhetstecken mellan barnporr och pedofili gör inte att jag tänker blanda ihop två vitt skilda ting. Håll isär begreppen helt enkelt!

Over and out!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng