Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-26, 17:45   #1
1nce
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-28 Zoila Frausto - Megumi Fujii (Bellator)


Datum: 2010-10-28
Tid: 23:30
Sport: MMA
Land: USA
Liga: Bellator
Match: Zoila Frausto - Megumi Fujii

Spel: Zoila Frausto
Insats: 5.00
Odds: 5.200
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Dags för final i Bellator's damturnering i 115 lbs.

Frausto (9-1-0) är en en stående fighter, hon mixar upp teknikerna bra och är svår att ta ner. Tidigare gick hon matcher i 135 lbs viktklassen och är därför ganska stor i 115 lbs då hon cuttar en del vikt inför match, detta är definitivt till hennes fördel mot den mindre Fujii. Fujii (22-0-0) är en grappling wizard och har ett ganska bra stående game. Hon är obesegrad hittills och har avslutat på submission i 18 av sina 22 vinster.

Frausto presenterar en del problem som Fujii inte har ställts inför tidigare. Fujii har i huvudsak mött andra grapplers och ingen som är på Fraustos nivå stående, Frausto är dessutom väldigt svår att ta ner, speciellt nu när hon fightas i en lägre viktklass. Fujii kommer knappast vinna matchen genom att boxas med Frausto och kommer försöka clincha och fälla Frausto till mattan men jag kan inte se henne vinna i clinchen mot den starkare Frausto.

Frausto är en sån fighter som mitt i allt kan komma med ett hoppknä som knockar motståndaren men jag tror att hon kör lite mer safe mot Fujii med tanke på risken att bli nedtagen och submittad.

Jag kan absolut se Frausto sätta stopp för Fujiis segertåg och ger henne 25-30% segerchans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+1), Jitte (+1), hejz (+1), speedmagic (+1)
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat