Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-27, 14:58   #46
fweewea
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Hästar som jag rankar ned:

5 Tessy D'Ete – Känns som att hon är bättre på långdistans. Enda sättet hon vinner härifrån är ifall det blir körning i början (typ mellan 3 Mellby Free och 6 Dear Friend) – och sedan kommer 2 Hevin Boko fram och pressar på ledaren ytterligare en gång, detta samtidigt som 4 Wild Love galopperar. Då kommer 5 Tessy D'Ete in i matchen. 12% är för mycket.

7 Van Gogh Z.S – Trivs väl allra bäst i ledningen – och dit kommer han knappast från spår 7. Dessutom tre ordentliga startraketer invändigt, så sannolikheten för att hitta en vettig position i främre träffen känns väl rätt låg. Om 3 Farlander Am mot all förmodan skulle nöja sig med rygg ledaren så kan 7 Van Gogh Z.S, med lite "tur", hamna i dödens. Tar han ned 4 Cab Lane därifrån? Mycket tveksamt. 16% just nu.

8 Born Unicorn – Fått sämsta spåret på framspår. Gynnas förstås av en eventuell nedstrukning, men det är ingenting man kan räkna på (och även från bricka 7 skulle det bli tufft). Troligen får man backa sist – och jag har svårt att se hur man ska orka ta sig ikapp 3 Farlander Am eller 4 Cab Lane ifall de sitter i ledningen. Även om det skulle lösa sig med positionerna så är jag inte säker på att kapaciteten finns för att spurta ned mot slutet. 16% just nu.

8 Seismic Wave – Visst, det är utan tvekan den bästa hästen i loppet – och den tål att göra ordentligt grovjobb. Det är rätt favorit. Men till 66% så måste man försöka fälla denna. Precis som med Born Unicorn så gynnas denna av eventuella nedstrukningar, men för spelets skull så hoppas jag att det inte sker och att vi istället kan fälla denna till högprocent från längst ut.

5 Dwayne Zet – Visst, femtespåret är generellt sett det bästa spåret, men det här är verkligen ingen startraket som kommer kunna utnyttja spåret maximalt. Visserligen härdad i tuffa lopp på slutet, men jag är tveksam till ifall han kommer orka hela vägen ifall han får gå i dödens (och troligtvis då försöka ta ned 3 Royce Rolls som sitter i ledningen). 22%? Känns som att det är för mycket.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat