Björn Goop i inledningen har gått bra med skor och måste ju vara väldigt tidig. Kanske ett favoritlås tillsammans med Adrian Kolgjini.
Starkt lås på hästarna 6 och 7 i andra. Borde räcka långt även om de i bakersta ledet är bra hästar.
Treåringsloppet ser galet öppet ut vid första anblicken. Helgardering?
Jag spikade Behind Bars senast men då blev spåret avgörande och den slutade endast tvåa. Blir ny spik nu! Ol Dono Lengai känns intressant men spåret avgör här!
Very Kronos lär väl bli stor favorit från bakspåret och nu finns ingen Cyber Lane i spets. Hur ska den då förlora? Här avgör procenten ifall det blir spik eller nästintill full gardering.
Jag har svårt att se Copaca Banana som vinnare i bronsdivisionen men jag tror inte den gör bort sig här utan borde vara med framme och kriga om platserna. Speedy Tilly från ett tråkigt spår 9 är väl kanske bästa hästen, men spåret är ju bedrövligt. Björn från innerspåret kommer kriga om spets. Loppet får köras 100 gånger i duschen innan jag tar några preliminära beslut.
Intressant avslutning som avgörs över 2640 meter. Night Brodde måste så klart med men jag tycker mig fina lite andra godbitar här. Framför allt Ad Hoc som visade form senast från uselt utgångsläge. Finns risk/chans att den blir bortglömd av kollektivet. Vikens High Yield är väl starkaste kusen? Sen får man ju inte blunda för trion som har spåren längst ut på startvingen där alla är långtradare. Kennedy måste med trots bakspår och frågan är om Staro Leonardo kan komma med en stark avslutning nu med dojjor på! Blir nog många hästar här till slut. Men krävs någon/några timmar för att bena ut och ranka rätt här.
Tycker det ser ut som en kul omgång!