Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Inne i första genomgången och oj vad jag fastnar för Digital Races! Intrycket är genomgående kanon och att ha en spik i ett lopp som lär bli rätt rundspelat är jäkligt bra. Läser det som att Erik är det enda reella hotet i spetskörningen (om den inte blir för seg med dojor) men släpper troligtvis här. Att Chrille släpper mot någon utifrån ser jag ingen jättestor risk för även om det är Åby. Den där joggar lätt 13 blankt i ledningen, då kan de hälsa hem! Tror den vinner på spets och slut men har riktigt stor vinstchans från vilken position det än kan bli här. Treåringar är treåringar men jag sticker ut hakan och säger "galopp emot".
Raden:
*Stryk från ledningen av Bandido Gar (yes, den hade pissat stenhårt på samtliga här).
*Två bombsäkra spetssegrar.
*Fast mot bra motstånd, vinner lätt med fritt under vägen.
*Vinner trots galopp om inte ny galopp vid körning i sista sväng.
|
Bra häst absolut men kanske inte den bästa i fältet? För vet vi hur bra King Schermer är? Han vann åkandes på Walloniebanan senast med spända linor och banan såg inte snabb ut. Gången innan plockade han ner Ture LA från dödens utan problem och tycker detta känns som en riktig klippare. Undrar hur snabbt han kan springa sista halvvarvet med en fin resa! Blir det tempo tror jag han blåser ner dessa...