Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-06, 19:43   #1
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

V4 E-Tuna Lunch 7/12


Vi får hjälpas åt om vi vill ha ett aktivt forum även på vardagarna och inte enbart redovisning av sina lappar! Så jag startar med lite tidiga tankar till lunchen imorgon!

V4-1 6 Barca Doc ser ut att bli klar favorit men genom att skumma igenom listorna lite kvickt är mitt drag 10 Gasette som senast galopperade in i sista kurvan i ett riktigt bra slagläge visat bra form innan dess med!

V4-2 Mycket spel på ostabila 5 Buska Blyg klarar han tre varv utan galopp?
7 Moepilen hade inför senast ett avbrott på 5 månader gjorde det trots det okej senast mot relativt tuffa hästar. I våras var han 4:a mot väldigt bra kallblod gick då en finfin tid 24,8m, sprang dock mest i ryggar då men hängde som sagt med till en fin tid framför Prins CK bl.a. Tobbe Jansson upp igen nu!

V4-3 2 Persos Otello leder det här loppet länge men Klaus Kern är ju med i loppet han lär väl inte sitta lugn i kön utan leta sig framåt och öka tempot, Desavi D travade i dödens sista varvet senast men fick ge sig mot Trumpie som fick ett finare lopp. Jag tror Klaus Kern har häst att plocka ner ledaren men får akta sig för hästar nere i kön.

V4-4 7 Fonda Boko kan vara den tråkiga vettiga spiken på denna V4an. Möter vanligen tuffare hästar men trots vinst senast så har kanske hästen tappat vinnarskallen lite då den har betyldligt fler andra och tredjeplaster jämfört med vinster senaste två åren... 27 lopp (1-8-9) ingen statistik man vill se på en solklar favorit. Min skrällvarning blir för 6 Anna Baffel springspår galopperade en del i år nu har hon åtminstone gjort 2 raka utan galopp, hon var ute i några STL Diamantsto försök i våras med en andra plats som bäst bakom Jasmin Band.

Lycka till om ni lirar nåt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10), Dahle (+10), Basse (+5), MikaF (+10), asgaya3141 (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat