Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-09, 14:18   #7
Gotland
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9041
Standard

Forts...

Avd V
4 Jumeirah Boko har det ju varit skrik på ett par gånger och som skräll har den varit med på flera av mina spel senaste tiden. Som favorit tvekar jag lite dock och avstår från att spika i nuläget (kan ju förändras under kvällen). Det finns även här en rad roliga motbud som jag gärna tar med. Först ut i raden är 6 Wrecking Ball som har fin form och kommer från vinst (aldrig fel). Men även 7 Catch Me A Winner (var segerprocent är finfin!) och 8 Cojito är tidiga in på lappen. Svårt. Får nog bli ett gäng streck. Glöm ej Lugauers 3 Gagnam Style K heller som har kapaciteten nog för att slå dessa!
Rank: 6-4-8-7-3-9-10-12

Avd VI
Verkar bli ett tvåhästarslopp och jag gillar ju inte att göra det allt för enkelt för mig när det ser ut så här. Visst jag måste kanske bli bättre på att svälja tråklåsen ibland men jag tar egentligen hellre ställning för en av de två alternativt kompletterar med någon riktigt tokskräll och hoppas hitta rätt om båda betrodda går bort sig. Så får det nog bli idag då jag har svårt att köpa favoritskapet på 6 Dixie Brick fullt ut och är ej heller sugen på att spika emot med Erik från bakspår och rygg ledaren och slut som "bästa scenario". För det är väl det optimala man kan förvänta sig här. Att Erik ryggar Classe som blåser till spets med Lady Youline och får ta över. För att i sin tur släppa till favoriten... Nja, jag letar nog vidare efter andra loppscenarier ett tag till i alla fall. Kanske slutar med spik på favoriten ändå... Vi får si (som Mikaels säger).
Rank nu: 10-6-4-11-1-3

Avd VII
Även här tycker jag favoriten är fällbar. Förstastrecket landar på Lugauers nr 5 Romero och det kan nog faktiskt vara en tänkbar spik. Fin senast vid segern.
Motbuden består väl främst av Adrian bakom 11 Dominic Wibb och Ken Ecce (som jag inte är något fan av) med nr 7 Another dream. 4 Eclipse Am är van betydligt hårdare motstånd och bör nog med vid gardering.
Rank nu:5-11-7-4-2-3-9-6

Avd VIII
Avslutningen är en ganska öppen historia och första tanken sa 5 Flash Håleryd som fick spåret. Var nog första tanken till spik när jag öppnade omgången men det känns inte riktigt så längre. Det är alltid jobbigt att sitta utan Örjan i sista och även den här gången bör man nog kika på hans uppsittning bakom 12 Hawk Cliff (som jag normalt sett alltid tycker blir överspelad!). Blir det för tuff körning där framme i inledningen så vet vi alla vad Örjan kan och det skulle inte förvåna mig om han bara brisar för bi alla på upploppet. Nåväl, vi får se var jag landar i besluten...
Rank just nu: 5-12-7-2-11-6-9

Men men, det är långt kvar till inlämning!

Lycka till därute!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8)

Senast redigerad av Gotland den 2020-12-09 klockan 14:26. Anledning: påfyllning
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat