Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-11, 22:46   #64
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Angående Antonio Trot så är inte frågan om han är bäst i loppet och vinner med offensivt upplägg, det är helt självklart att han gör så som han gått på slutet.
Frågan är om han körs offensivt lr feg-defensivt som han körts flera ggr i rad nu (till mångas förtret, jag är en av dem som hållt på att bli tokig varje gång då man haft med den hela tiden och Jorma/Goop har fegat bak i kön).

Det verkar ju som om han ska köras offensivt på lördag och då är spiken självklar i min värld.

4 starter sen. fast med allt sparat.
3 starter sen, fast med allt sparat.
2 starter sen, tappar ca 5 längder på start galopp, Kontio fegkör, dras bak av nr 7 som inte går framåt alls, får gå på utvändigt om denna i sista kurvan, plockar ca 3 längder på Very kronos sista 200 m.... (här trodde Kontio de slår VK utan galopp)
1 start sen, hamnar långt bak från spår 11, Goop går på sent, får 4espår sista kurvan, plockar återigen 3 längder på Very kronos..


Very Kronos är Sveriges klart bästa häst för dagen, men Antonio har inte fått chansen att utmana om den titeln alls de 4 sista starterna....
Idag möter han väldigt mycket enklare motstånd, de 2 värsta konkurrenterna har spår 7 och är osäker samt spår 8 och haft kolik....

Allt under 60% på Antonio är ett rent rån och bara att glädjas åt. Spik på allt för mig.

Ps: Vid gardering är väl de 2 sko-vana hästarna 10 och 11 klart tidigast bakom?

Helt klart komb och triospel för mig med 6-10 , 6-11 och 6 -10/11-10/11.

Tack för ordet =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat