Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-12, 00:35   #70
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 679
Sharp$: 5211
Standard

Såhär ser tillsammans-systemet ut just nu med motiveringar nedan:

1 2 5 6 8 10 12
15
3 8 9 12 14
1 2 3 4 5 7 8 9 10 12
1 2 3 4 5 6 9 10 11 12
6
5


Avd 1:
Öppet lopp, Nurmos hästar tar inte spets, 1 kan bli fast, 2 väldigt ojämn. 5 tar spets, körs där och har vinstchans. 6 tror jag ej tar sig förbi, men kan slinka ner i vinnarhålet, och mycket väl ta det därifrån. 8 spurtstark, fel tempo senast, Jepson kör fint för dagen!
10 förstahästen för mig, spurtstark, mycket bättre med lopp i kroppen. 12 gått väldigt bra på slutet,men skor och mer försiktigt upplägg nu, kan ändå inte räknas bort.


Avd 2: Står helt mellan 15 14 9. 15 van vid skor, bästa hästen och fixar att gå runt ett fält. har bättre fart än 9 och 14 bör missgynnas av skotvång. tar ställning för 15 här.

Avd 3: Tilläggshästarna brukar ha fördel sådana här lopp, speciellt om det blir omstarter vilket det säkert kan bli här. 3 bäst på start, vinner nog om spets, men kan bli tufft att köra sig dit, inte säker på att den står emot tilläggshästarna.
8 har jag jagat länge, tyvärr mycket skrik på den nu, men kan absolut vinna och helt ok procent! 9 alldeles för lite streckad, väldigt spurtstark då den är i form, får den rätt lopp kan den lätt sitta här. 12 väldigt fin form och van vid skor, men dålig kusk för V75... streckas ändå till lågprocent. 14 Bästa hästen, skulle spikats om barfota, nu får man se hur den går med skor, men med på kupongen ska den.

11 har inte startat i volt på 2 år var det väl, kan mycket väl hoppa direkt, aldrig vunnit med skor dessutom. 10 missgynnas av skor, tror inte den duger här, för högt streckad. 13 bäst utan skor, spurtar bra men räcker sällan hela vägen fram. Dessa tre tas bort.

Avd 4:
Svårt lopp då favoriten 1 är alldeles för hårt streckad. Borde ligga på 25-30% kanske och då måste man gå emot.
Tycker alla utom 6 och 11 kan vinna här! Se upp för 9 som var grym näst senast för Sulky, 10an som är duktig och stallet tror på , samt 4 som är grymt stark och gynnas om det blir fart på loppet! Går bra hela tiden, och löjligt låg procent!

Avd 5: Gick jag igenom tidigare inlägg. 5an bör få spets av nr 2 lr 3 här, men osäker på distansen och ej full form enligt tränaren. Flera starka där bak (framförallt 11 och 12) som kan köras fram tidigt och sätta upp tempo här. Litar ej på 5an, se upp för 2 och framförallt 4 som har dunderform, kan bättre än sist och alldeles för lite spelad här! Tränaren tror skor funkar fint vid bra form på den!

Avd 6: Given spik på Antonio Trot. Som den gått på slutet förlorar den bara vid galopp här. 10 och 11 värst emot, fin form och vana vid skor.
Tror ej på nr 2 som behöver fler lopp i guld, samt lägesmissgynnade 7 och 8.

Avd 7: Tvingas spika här av kostnadsskäl (om inte jag hinner sälja massa mer andelar imorgon) =)
Då faller valet självklart på hemmatränaren Wäjerstens nr 5 !
Superform, stark som brännvin, perfekt startspår, gick 1,10,5 i 1500 m sist i långlopp i final på V75... den tiden räcker mer än väl för vinst här. Full fart hela vägen Wäjersten, krossa från dödens!!
3,1 tidigast bakom vid gardering.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat