V4 Lunch Mantorp 14/12
Arrgh, då har man dragits med snorig näsa så blir inget jobb imorgon i alla fall vilket betyder att det blir några timmar i trav & galopp listor...
V4-1 1640m Auto Stolopp
Spontant är Jepson klart första streck här med Brilijant Sensation, Eric Martinsson har nästan alltid bra form på stallet känns det som! Men det finns ett litet frågetecken då hon helst springer utan skor fram och inte med skor runt om som nu krävs. Där bakom är 7 Highsurprise Laday tidig för mig det är inte fullt med toppkuskar på Mantorp denna dagen så Kim Eriksson är bland de vassaste här! 4 Miss Pastis brukar jag alltid strecka svårt att vinna men brukar tampas med lite tuffare gäng titt som tätt spännande med Ingves nu!
V4-2 2140m Auto Spårtrappa
Här blir det nog en del streck för mig, spårtrappa med max 125k intjänat är ju inte ett klasslopp direkt. Jepson blir favorit här med med en startsnabb häst som ännu inte vunnit på medeldistans. Jag hoppas det blir fart och fläkt här med tanke på nr 1 Hurricane Hill och 6 Hurricane.....Så kanske det kan ligga en skräll på lut.
V4-3 2140m Auto
1 Solkattens Chiron gjorde ett väldigt fint sista halvvarv senast och närmade sig Zenzero Jet, däremot är han inte en raket ut och lär inte kunna hålla spets med en del snabba utvändigt. 6 Elegant Frost var riktigt dålig senast på tungbana men starten där innan visade man lite form men en fin spurt bakom Shutter Island.
V4-4 2140m Auto Spårtrappa
Ingen spik hittade i de tre första avdelningarna vilket blir lite dyrt...
Spets och slut på 6 Homeland Pellini med vassa Jepsson i vagnen!?
Motbuden har klurigare utgångslägen och desto sämre kuskar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Gotland (+4)
|