Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-14, 00:23   #2
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Kul med tidig trådstart!

1: Håller med om att nr 5 är klar förstahäst här, börsusa till spets och ska sedan slås.
Bakom har nr 1 knallform, sysn inte i raden.Näst senast ville inte kusken vinna, låste frivilligt fast sig själv trots fritt hur länge som helst.. Senast fast igen i rygg ledaren.
Lär väl bli ngt liknande här, men med lucka i tid så vinner den (om kusken vill).
3 4 9 streckas också bakom.

2: Obegriplig favorit , blir väl det bara på Jepson, men han kan inte trolla... aldrig vunnit på medel som sagt, som bäst 3a, går bäst barfota dessutom, bara att hoppas den håller strecken imorgon, tacksamt med skräll här. Nr 5 tidigast för mig, men tar 6 och 8 med ,bra spår i spårtrappa.
Nr 13 trillar med också samt 14, med bättre kusk hade den varit förstahäst för mig, men kollade upp Stefan Ankarsköld som kör, inte kört sen 2018!!, vunnit sammanlagt 16 000 kr på 18 lopp, som bäst 3a... inget man håller i handen direkt.. men hästen lär väl bli streckad därefter och med maxklaff så...

3:Här är nr 5 inez Alki klar förstahäst tycker jag, behövde loppet senast efter långt uppehåll, står bra till för att köras till spets här, bör få överta från 4 som lär ta spets initialt! Skulle 4an svara öppnas loppet upp. Den går klart bäst barfota, så den tror jag mindre på, men 1 som Viking nämnde ovan gick väldigt fint sist, farlig om den kommer ut!
6an hade jag med som skräll sist, kördes alldeles för optimistiskt av kusken då och förståeligt trött. Kan säkert bättre med mer lugnt upplägg denna gången!
9 Stella Pona går oftast bra, verkar prestera bäst med Amerikansk jänkarvagn, sett riktigt fin ut de 3 senaste gångerna den haft den, passas här!

4: Håller med om nr 6 här, utgångshäst för mig, bör få ta över spets från nr 1 (de andra tröga ut allihopa) och sen ser jag ingen som går upp och trycker upp tempot direkt...
Negativt är att den bara vunnit 1 av 20 lopp... passar mig alltid lite för sådana hästar, men förutsättningarna här kan ju knappast bli bättre.
10 och 12 emot från bakspår. Men då krävs det tempo för att de ska kunna vinna och vem ska sätta upp det? Rygg ledaren troligtvis farligast här emot, två raka andraplatser, kan slå av 6an om den har en sämre dag, lär få lucka då jag inte ser ngn häst av framspåren som kan hålla hela vägen i dödens...

Enkelraden : 5 5 5 6. Spelas nog x 20 då den mycket väl kan sitta.

Annars:
5-1,3,4,9
5- 6,8,13,14
5-1 4 6 9
6-1,10,12

2 av utgångarna ska sitta. 200 kr kostnad.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat