Det har varit en bra speldag hittills med V4 Australien full pott på 32 rader och en komb i Sydafrika rätt på 4 kombinationer till 81ggr pengarna.
Alltid lika trevligt att få använda uttagsfunktionen hos ATG.
Så jag spelar ”gratis” till V6 Axevalla och även till V86 med jackpot i morgon och har utöver det säkrat upp delar av dagens vinst genom uttag.
( den ekonomiska rapporten är inte för att skryta- det är för att förklara för Melander hur jag har råd att spela V6 för 375kr i kväll och ännu större till V86 i morgon)
Dagens V64
Avd1) ett ganska fint 3-åringslopp där jag tror mest på 4 Trix for Free som borde hitta ledning och bli svårslagen därifrån. Men jag streckar vidare då dessa hästar har slagit varandra lite huller om buller under säsongen. Profit Tile slog t.ex Holdfast Am på Axevalla i september.
Streck för 3,4,5,6,7 och jag känner att jag har både hängslen och svångrem på
Avd2) ett ganska skiktat lopp där 9 First Line E.P skall ses med bäst segerchans. Är den häst som klart visat bäst kapacitet i loppet. Spår 9 är inte det bästa och hästen har galopperat en del i loppen. Felfri borde dock Bo Westergaards häst vinna och jag spikar.
Inte många övriga ses med realistisk chans och hade det varit Jackpot så kunde jag öppnat andelsspel och provat att fälla favoriten men streck för 1,5 och 15 också.
Avd3) 8 Glorius AM har inte sett ut som en världsstjärna men jämfört med motståndarna i detta lopp så sticker verkligen Svante Bååths häst ut.
Blir kvällen största favorit och 78% ligger nog lite väl högt. Men jag spikar då jag vill hålla insatsen på rimlig nivå.
Vill man spela på att Favoriten galoppera bort sig är det först och främst 1,3 & 7 som bör garderas med i första hand.
Avd4) Jag tror mest på 8 Up new Moon men streckar 4 hästar till. Streck för 5 hästar
1,6,7,8,14 . Kanske har jag missat Janai som gjorde ett Ok lopp senast och för ett år sedan den hör tiden vart tvåa på Mantorp med skorna på.
Avd5) 1 Quite E Wood är draget i loppet som 7% på strecken just nu. Kommer nog klättra till det dubbla? Hästen gör debut i ny regi ( Eklundh) . Borde hitta ledning och tävlade bra förra året denna tid.
12 Gullarbo Däckbling vill jag dock inte spricka på. Knutsson har alltid vältränat och hästen håller farten hela upploppet ner.
5 Milord är favorit i loppet men jag rankar hästen trea. Streckat dessa tre trots att spelvärdet på Milord kanske inte är det bästa i förhållande till min egen rank.
Avd6) 14 Enjoy Banker är min förstarank och jag var ett tag inne på att spika.
Det slutade med 5 streck ändå för Bo Westergård är bättre på att träna hästar än på att skicka iväg dem från springspår på tillägg...
13 Zoccoloduro OP givet första motbud. 4 Being Jolly är ganska snabb ut och hittar nog ledning och kanske blir det ledarrygg om de bra från tillägg kommer upp tidigt.
9 Point Zero kommer ut efter vila men brukar leverera bra insatser direkt. Till 7% vill jag ha med Mikko Ahos häst på lappen.
Sista strecket hamnar på 8 LL Royal som jag betalat för många gånger på slutet utan att hästen levererat. Sist satt hästen fast och det känns dumt att sluta jaga hästen när man får
Honom till under 5% på strecken.
Jag spelar V6- endast för 6 rätt
Ett enkelt val med V6 i kväll eftersom 4 rätt knappast ger någonting alls om mina spikar vinner...
Mitt system
V64
Inlämnat: 2020-12-15, 17:29
V6 - endast vinst vid 6 rätt
Axevalla
Tisdag 2020-12-15
Start: 19:30
Kostnad: 375,00 kr
Vadet gäller startnummer
Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7 (2, 1)
2: 9 First in Line E.P. (1, 5)
3: 8 Glorious U.M. (3, 1)
4: 1, 6, 7, 8, 14 (13, 2)
5: 1, 5, 12 (6, 8)
6: 4, 8, 9, 13, 14 (15, 6)
5x1x1x5x3x5 = 375 rader.
375 x 1 x 1,00 kr = 375,00 kr.
Totalt: 375,00 kr.
Rättningskod: WXD GHS PSW
Lycka till Allihopa.
Jag kommer se Frankrike slå Sverige i Handbollen straxt ( ja Sverige kan inte slå Frankrike) men ska följa loppen när jag har tid.
*** ofta är det nackdel att lämna in tidigt.
Just idag ville jag få in systemet tidigt då jag ska se Handbollen. Medans jag skrev detta inlägg ströks 2 av mina streck i avd1....
Nåja - då fick man heltäckt avd1. Hade nog hellre lämnat in ett system för 225kr med bara 4,5,7.