Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-16, 16:11   #15
incitatus
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Volt är mycket svårare än auto , spår 5 i auto ganska likt i de flesta lopp / banor, spår 1 auto på Årjäng är svårt betydligt lättare hantera på Jä o B

spår 6 volt beror på vilka de andra hästarna / kuskarna är på framspår, hur många det är på distansen, 12 på volten på trång bana , kontra 7 hästar på start på Kr eller Hd

skrotat min voltanalys gav inget tycker jag, ja på bana kusk och spår nivån, inte på häst där markerar jag den om hästen spetsar också i volt



Vinner fr spets
leder varvet kvar ( oavsett distans )


Spets tar man om man sitter i spets senast efter 200 meter eller in i första kurvan


om någon tar spets e 300 meter anser jag att det inte är tack vare kusk spår häst utan minst lika vanligt att det beror på att det tex en favorit som vill ta över eller den som leder vill släppa spets

om man tar så långt som 500 meter är det inte ovanligt att det varit 2-3 hästar i ledningen, ja på Åby faktiskt vanligt
i De flesta lopp vill jag helst ha 1 häst som spetsar, men ibland blir det ju 2 men då är det ofta en initial spetsare som vill släppa / inte vill försvara spets


men man kan ju resonera olika - bara man vet vad kriterierna är när man gör slutsatser
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat