Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-18, 09:38   #1
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V65 Solvalla Luchtrav 18/12


Avd1

6 Lyckans Cash har jag riktigt svårt att se hur hon ska förlora detta lopp.

Tre hästar sticker ut som klart bättre än övriga.

1 Ladybug Tara som spurtade bra efter sen lucka i loppet som vanns av Lyckans Cash Senast. Laddar nog för ledning men både 3 Sashay Kemp och 4 Titania R.L är nog snabbare ut första biten. Sashay Kemp var med i samma lopp som 1 & 6 senast och höll då upp ledningen ganska enkelt från spår 1.
Ladybug Tara hade spår 2 då och var inte i närheten av att ta sig förbi SK i starten.

Både 3 Sashay Kemp och 4 Titania R.L är vinnarkandidater i detta lopp utan bägge är mer än nöjda med rygg ledaren. Men de kan stöka till det för 1 Ladybug Tara i inledningen av loppet.

5 Daydream La Marc är i toppform och ganska startsnabb. Bör inte kunna spetsa i förstaskedet då det är 3 snabba innanför. Tar 1 spets så får man inte överta ledningen. Spetsar 3 eller 4 så kan Daydream få överta. Men man ska vara före 6 Lyckans Cash första biten om detta skall kunna ske.

6 Lyckans Cash är klart bästa hästen i loppet. Kolla hur okörd hon var vid senaste vinsten. Visst spurtar Ladybug Tara fint och plockar någon längd på Örjan och Lyckans Cash men Örjan kör ingenting på sin häst och intrycket var att Lyckans Cash vann i det närmaste okörd över mål!

Lyckans Cash är ganska snabb ut och jag tror Örjan är före Daydream La Marc i starten. Sedan får man överta i ett andraskede då hästen är riktigt snabb efter en bit. Garanti på att man får överta ledning om det är 3 eller 4 som spetsat.
Har Ulf Ohlsson hittat ledningen med 1 Ladybug Tara kanske han svarar, men...

Det är kanske inte det smartaste att göra då jag är övertygad om att Lyckans Cash maler ner Ladybug Tara från dödens om det behövs.

Ladybug Taras bästa chans är nog att släppa till Örjan och sedan hoppas på lucka då hon nog är kortspeedigare än favoriten. ÖK brukar dock inte gärna släppa ut hästar som sitter i rygg...

OM Ladybug Tara hittar ledningen och OM UO går all-in på att köra där så bjuds Daydream La Marc in i loppet då hästen troligtvis sitter i andra ut och kan profitera på ett eventuellt för hårt tempo i loppet. Daydream Mer stark än snabb och men kan hålla hög fart länge- kanske bästa av alla idag OM det bli kört som mitt sista scenario.

Det troligaste är ändå att 6 Lyckans Cash sitter i ledning efter 500m av loppet med 1 Ladybug Tara i rygg och då får 5 Daydream Lamarc den otacksamma uppgiften att trava i dödens.

Solvallalunk med Örjan som säker vinnare där han som vanligt gör allt han kan för att vinna med så liten men säker marginal som möjligt

Spik 6 Lyckans Cash


Avd2

Ett otroligt ojämnt lopp. Finns bara två hästar som ses med rimlig vinstchans och just de två är de enda som är streckade :-/

4 The Muzzle Yakker är den troliga ledaren i loppet. Hästen tog sin första seger i livet senast då Örjan körde till seger med liten marginal och vinsten var nog säkrare än den såg ut. Örjan måttade in segern ovh vinner ju som bekant inte med större marginal än han behöver.


6 Shalako med Jorma är bästa hästen i loppet.Shalako är mer stark än snabb så Jorma kommer nog syna Örjans häst i dödens.
Jag blir inte så pass förvånad att jag trillar av stolen direkt om Örjan skulle släppa ledningen till enda motbudet i loppet om Jorma ställen en allvarlig fråga.

Shalako i ledning med The Muzzle Yakker i rygg är mitt huvudscenario för loppet.

Örjan kan nog vinna med lucka i tid eller om han tycker hästen känns så bra att han kör i ledning idag.

Hittar ingen annan i loppet som som jag tycker på allvar kan utmana om seger även om favoriterna kör hårt mot varandra.

Lås på 4,6 trots att alla ”spelteoritiker” tycker att man ska ta ställning i tvåhästarslopp.

Avd 3

3 Let it Go SOS!

Ingen tvekan om vem som tar ledning i detta kortlopp - 3 Let it Go.
Hästen vart ”överfallen” i ledning senast. Tränare Alexander Nilsson tycker hästen känns bättre i jobben efter ”överfallsloppet” senast och kör med helstängt huvudlag och Bike igen i dagens lopp.

Nu slutar nog hästen som favorit innan spelstopp så spelvärdet är inte lika kraftigt som man tyckte då hästen var tredjehandare och 12% streckad i natt :-/

Kanske man ska leta vidare efter garderingsstreck om hästen fortsätter skena i strecklistan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5), Gotland (+6), MikaF (+7), mr_stylez (+5), Ochs5 (+5)

Senast redigerad av Basse den 2020-12-18 klockan 10:18.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat