Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-21, 17:25   #6
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Färjestad brukar ju leverera ganska favoritbetonade omgångar men kvällens V64 ser ju riktigt rolig och öppen ut

Avd1 lågklassigt värre

Två som sticker ut som mindre ”lågklassiga” är 5 Elvissa av Sveden och 13 Text Copycat.

Ska jag sära på dem så rankar jag 13 Text Copycat först i loppet och det är en tänkbar chansspik.

Bakom dessa två lurar 8 Zero Guning, 4 Denver Brick, 10 Estelle Avenue, 3 Arveds Indeed och 6 Brolle F som alla är kapabla när de fungerar fullt ut.

Lurigt värre i första.

avd2

7 Thai Selene är befogat stor favorit. Tränare Kim Pedersen brukar ha väl förberett när han kommer till Sverige med starthäst och i kväll kommer han till Färjestad med EN häst! Förra året hade Kim 43% segrar av de 28 starter han gjorde i Sverige.
Nästan Franzl siffror alltså

Vill man känna sig helt säker så får man strecka 6 hästar.
1,3,4,6,7, och 11.

Jag krånglar inte till det då strecken behövs bättre i loppen på slutet. Jag spikar Thai Selene

avd3 vanvettigt svårt!!!

Här skall man nästan ha otur om man garderar brett och det råkar bli favoritseger.
De flesta i loppet ägnar sig mer åt galopp än trav...

3 Brage Tulla och 4 Tors Spik är exempel på storskrällar som inte skulle förvåna om de vann. De har nämligen ganska bra farter i kroppen men galopperar ofta.
Felfria räknas dessa.

Tre startvolter och gissningsvis över 50% av hästarna kommer galoppera minst en gång under loppets gång.

Jag gör det enkelt för mig och streckar alla 13!

Man ska ha Saidas egenskap att kunna se in i framtiden om man ska lyckas göra en vettig loppanalys av loppet.

Avd 4 drygt hälften ses med vinstchans

Jag hittar 6 hästar med vinstchans i loppet. På sjundeplats och som reserv hamnar 4 Knightgi som i stort sett aldrig segrar med skor på.


2,3,5,6,7,11 är de jag tycker bar vinstchans och bäst chans av alla har nog
7 Ingesson som är mycket bättre än resultatraden. Sitt satt han kvar med krafter kvar efter invändig löpning. Såg ut att ha massor krafter kvar över mål.

Avd 5 4 med chans

Favoriten 8 Athos Race ströks under eftermiddagen och ny storfavorit har
3 Waikiki Silvio blivit. Över 50% på den tycker jag är i saftigaste laget då det finns tre till men nästan lika bra vinstchans i loppet.

2 Track Angle är kapabel. Hade dock hellre sett Anders Eriksson i sulkyn. Ändå ett givet streck

4 Önas Nougat gör fina lopp hela tiden och har ett bra startapår. Stenströmmer har haft problem med sjukdomar i stallet ett tag men det kan vara på väg att lossna nu.

9 Nisse Sånna var sämre sist men avslutar loppen riktigt bra i normal form.
Behöver lopp i draget och från spår 9 men endast 7 hästar till start så är man garanterad rätt resa.

Avd6 Öppnare än det ser ut?

3 Souvernir D’inverne har blivit klar favorit i loppet vilket förvånar en del.
Har bara 1/18 när man tävlat med skor på och 0 första och 0 andraplatser när manntävlat vintertid. Hästen var bra sist men känns för hårt streckad.

Jag hittar hela 7 hästar jag tycker har vinstchans. 2,3,4,6,7,8 och 9.

Ska jag dra till med en förstahäst i loppet kanske bet blir :

2 The Lucky One som tävlar bra med skor och denna årstid.

Har 10:4-0-1 under vintertid. Och 7/26 med skor på. Inte spetsfavorit initialt men skulle hästen hitta ledning så har man 4:3-1-0 från spets!


Lycka till med spelbesluten i kväll!

Den som hittar rätt med spikarna/kortloppen kan nog få bra betalt
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat