Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-27, 20:46   #1
mazzy
 
mazzys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 398
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

2010-10-28 Tampa Bay Lightning - Pittsburgh Penguins (NHL)


Datum: 2010-10-28
Tid: 01:30
Sport: Ishockey
Land: USA
Liga: NHL
Match: Tampa Bay Lightning - Pittsburgh Penguins

Spel: Tampa Bay Lightning ML
Insats: 3.00
Odds: 2.000
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Här tycker jag Tampa ska vara knappa favoriter. De har fått en bra start på säsongen och leder sin division. Stamkos är glödhet! De har enligt mig ett nästan lika bra lag som Pens offensivt sett. I defensiven har det dock brustit en del. Trots det har Smith (som startar inatt) fyra vinster på fyra startade matcher.

Pens väljer att starta med Fleury i mål. Han en vinst och tre förluster hittills. Om Johnson hade fått förtroendet tror jag inte att jag hade lagt det här spelet. Fleury känns faktiskt som en av de sämre förstemålvakterna i ligan. Men Pens har också börjat säsongen på ett bra sätt och Crosby levererar som vanligt.

Tampas PP% ligger på 26,3 vilket är fjärde bäst i ligan. Pens PK% är 82,4 och man drar på sig relativt mycket utvisningar per match (15 minuter). Jag vet att det är en sliten klyscha, men special teams kan mycket väl avgöra matchen.

Skador Tampa Bay:
Simon Gagne
Dominic Moore
Brett Clark
Mattias Öhlund (kommer eventuellt till spel)
Matt Smaby

Skador Pittsburgh:
Eric Godard
Jordan Staal
Zbynek Michalek

Inga nyckelspelare skadade för något av lagen. Det är såklart ett minus för Tampa att Simon Gagne missar matchen, men samtidigt har han varit riktigt kass de sex matcher han spelat, åtminstone enligt statistiken. Viktigt för Tampa är dock att Öhlund är på väg tillbaka, men jag tror inte han kommer få spela speciellt mycket den här matchen.

Pens har klarat sig bra utan Staal hittills, och de har andra bra centrar som kan ersätta, så att han är borta har ingen större betydelse.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lawio (+1), Boone (+2)
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat