Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-26, 12:13   #37
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Efter att ha lagt statistiken över tankarna man haft så får jag backning i att inte luta mig mot varken Trumpie eller Vikens High Yield som fortsatt känns överstreckade eller som rentav fel favoriter. I första fallet hjälper det till att Nicklas säger att han inte ska gå all in i starten också. Att ha brister i taktiken är första stora steget till att torska som storfavorit på V75.

*Spår 2 är bara på delad femteplats vad gäller spår här. Bakom alla de lägen som värsta motståndarna dragit.

*Av de favoriter som varit spelade till 40% eller uppåt är det 8/21 som vunnit (38%). Inget vidare med tanke på att medelvärdet på procenten där är på nära 60.

Att Vikens i sista är fel favorit känner jag mig också mer övertygad om.

*Spår 10 har sämst statistik av alla, 1 vinst på 52 försök.

*Bakspår i silverfinalerna har svaga resultat överlag, tydligt sämst jämfört med de övriga tre klasserna.

En statistisk kuriösitet jag hittade när jag gick igenom finaldatan förresten. I klass 1 har bakspårsfavoriterna lyckats riktigt bra, medan de i övriga klasser infriat som förväntat eller långt mycket sämre.

Silver: 1/4 (25%)
Brons: 0/12 (0%)
Klass 1: 9/14 (64%)
Klass 2: 1/8 (13%)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat