Citat:
Ursprungligen postat av incitatus
jag brukar bara titta på den störda hästens ben
får den en rytmstörning
sker en sidoförflyttning av hästen
Inget av detta sker - hästens ben fortsätter i samma linje o i samma rytm
alltså ingen störning , bekräftas ju också av berg, jo han känner om hästen blir störd
nog brukar det kunna vara svårbedömd, tycker denna situation inte ens var något att bedöma, det var trångt men inte mer
skall de diska här, får de köpa diskmaskin för då får de mycket att diska framöver
|
Det är ju skillnad på om det är trängning och vad det resulterar i, galopp oftast. En del hästar klarar ibland att få rejäl smäll på benet i lopp och trava vidare obehindrat. Men det är ju fortfarande trängning. Nu har de inte lagt upp videon ännu (väldigt ovanligt) så man kan kika igen, men jag tyckte då helt säkert när de vevade repriserna att det var kontakt. Utan att hästen blev alls speciellt brydd av det då.
Att Bergh inte märker det säger just ingenting, han sitter ju bakom hästen och störs inte hästen av det behöver det ju inte märkas. Att han inte hör det är ju givet, en liten touch mitt i brinnande upplopp hör man ju inte. Kuskar som tjoar till höger och vänster och massa ekipage på liten yta runtom.
Säger inte att det ska diskas, det var nog ett svårt val. Tittar de 5 minuter på det brukar det vara det.