Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-26, 17:38   #176
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Är du säker på det? Trodde dom ej införde det.
Sant har hört en gång på 25år när domarna varit oeniga var på Axvalla en Tisdag för många år sedan.
Min goda vän var en av domarna och det var en trång situation men dom fria. Men min vän ringde upp till hovmästaren på restaurangen och sa han ej stod bakom den friande dom på en Stig H häst. Så hovmästaren basunera ut det ej var enigt domslut. Fråga sen min vän varför i helvete gjorde du så?

"Frasse vad fan ska jag göra när jag hadr spik på tvåan och helgarderat i sista så var tvungen försöka"

Så kunde det gå till förr i tiden..
Ja man kan bli mörkrädd för mindre, och det kan nog finnas något kvar. Men det är nog som mycket annat lite bättre ställt nu. Riksdomare har funnits länge. Officiellt bestämmer de inte, men eftersom det är de som får stå hettan från media efteråt när något svårdömt ska försvaras så lär de i praktiken ha väldigt mycket att säga till om.

"Riksdomaren tjänstgör vid trestjärniga tävlingar och i övrigt när Svensk Travsport anser det nödvändigt. Riksdomaren fungerar som rådgivare åt de lokala funktionärerna samt ingår i måldomarnämnden under vissa lopp. Han eller hon kan, om särskilda skäl föreligger, även utses till måldomare. Riksdomaren är också anvarig för information gentemot media."

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Skitsnack, som vanligt från din djävla käft!
Där var argumenten slut ja. Det är väl så nära en pudel man kan få från dig så jag tar den
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+7)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat