2010-10-28 Sibir - Atlant (KHL)
Datum: 2010-10-28
Tid: 14:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Sibir - Atlant
Spel: Sibir 1
Insats: 3%
Odds: 2.200
Bolag: Betsafe
Motivering:
Formkurvan pekar nedåt, men vi kör på.
KHL idag igen, och jag är rätt förtjust i Sibir Novosibirsk. Man spelar en rätt offensiv hockey, både hemma och borta, och har en del intressanta spelare.
Framåt litar man ganska mycket på Igor Mirnov (7+13) och Ville Nieminen
(7+9).
Stefan Liv är för det mesta nummer ett i målet, men har hård konkurrens av Yury Kluychnikov, men efter matchen mot Lokomotiv senast där Liv började på bänken och fick se sin ersättare släppa in allt, och lite till så lär Liv få starta den här matchen.
Båda har dock en räddningsprocent över 90 så det är två godkända målvakter vi pratar om.
Formkurvan pekar uppåt igen efter en bortaturné. Sibir föll med uddamålet både mot Avangard och Yugra på bortais, men följde upp detta med en seger hemma mot Lokomotiv med 5-4. Detta efter att ha legat under med 3-0.
Sibir skjuter oerhört mycket under sina matcher, speciellt i slutet där man nått över 50 skott vid ett tillfälle.
32.45 skott per match snittar man på i dagsläget.
Atlant har ryckt upp sig med sin nya tränare vid rodret. Laget spelar tveklöst tråkigast av alla i KHL, men det ger resultat.
Laget har gjort minst mål i serien (32) men också släppt in näst minst (34)
Givetvis lär man försöka täta till bakåt även idag. Man har en riktigt bra målvakt i Koval (92.6%) som tar det mesta, men samtidigt är det försvaret som ser till att han inte ställs på riktigt svåra prov.
Sibir kommer antagligen inte köra över Atlant, för så många mål gör man inte på det här laget.
Samtidigt är Atlant inte speciellt farliga framåt, även om man har en riktigt skicklig spelare i Sergej Moznyakin (6+11), så räkna med en ganska målsnål historia men med ett hemmalag som anger tonen och kommer gå för mål från första minuten.
Jag själv tycker att det skiljer ganska mycket i kvalité mellan de här lagen, speciellt när Sibir spelar på hemmais.
Visst kan Atlant säkert tråka ut dem, och göra dem frustrerande men jag tror ändå att Sibir är lite starkare.
3-1, 3-2, 2-1? Blir knappast några stora siffror i den här matchen, men jag är rätt övertygad om att Sibir vinner. Och sett till det höga oddset så måste jag spela.
|