Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-03, 20:44   #2361
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Blir nog fel i garantin. Bosse EK skulle ju lägga till så att man kunde beräkna blocksystem i en ny version av WinGar, men har inte hört av honom sedan dess

Tror inte nuvarande versionen klarar det. Den garanti som blev nu ser inte så imponerande för 7776 kr
Jag försökte också skriva in det, med reservation för att jag skrivit fel ger de individuell blocken följande garanti:

Block 1 (2 hel och 2 halv) 11:arättsgaranti vid 0 & 1 u-tips, 12:a vid 3-4
Block 2 (3 U hel) 12: vid 1,2,3 u-tips 11:a vid 0. (Har jag skrivit fel?)
Block 3 och 4 (3 u-hel) 12:a vid 0 & 3 U-tips, alla rader vid 1 & 2.

Här kommer det jag tycker är svårt med så här många block, låt säga att man lyckas bra i block 3 eller 4 och lyckas sätta 3 av 3 i något av blocken då försvinner chansen till 13 och risken för 11 eller sämre blir ganska stor.

Jag har helt enkelt svårt att värdera hur stor chansen är att man hamnar rätt i blocken, eller hur stora möjligheter till återbäring som finns när man spelar fler än två block. Redan där brukar jag hamna snett

System med fler än 2 block behöver inte vara dåliga men det är svårare att värdera dem och lättare att lura sig själv att systemet är världsklass?

Vi får väl helt enkelt vänta in nästa version av WinGar (om den kommer) så kanske vi kan se en garantitabell iallafall.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat