Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-28, 15:16   #5
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Du blandar ihop det lite. De som spelar gör inte det för att påverka vinstchansen. Utan de gör det för att inte betala för rader som ger dålig utdelning helt enkelt.

Spelar jag för 500kr (100 bongar á 5kr) så vill jag inte vinna 100 tillbaks. Visst är det bättre än inget men dessa 100kr är inget jag bryr mig om då mina 500 från början riskerades för en anledning, nämligen vinna stort. Sedan har trav väldigt mycket statistik i sig då väldigt många lopp har körts och arkiverats. Det finns statistik för hur ofta det skräller i guld och andra loppformer. Det du vill göra är att utnyttja statistiken till din fördel. Vet du att favoriten vinner 45%, 2-3handaren vinner 25% av loppen och 4-8e vinner resterande. Så är det svårt att ur matematiskt perspektiv rekommendera att favoriten är spikad på fler än 45% av dessa lappar. Då du betalar mer för hästen än vad den kommer generera i utdelning.

Lite rörigt nu, samtidigt som jag har kunder men jag tror du förstår poängen. Vinstchansen att vinna X kr ska inte beblandas med utdelningen man siktar på och anpassar sina system efter.

Loskrikon Om du pmar mig din mailadress kan jag maila dig några utav storavinsters äldre pdf-filer där de visar statistik på hur ofta a-b-c-d hästar vinner på de olika omgångarna / banorna.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat