Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-04, 19:18   #7
shasha

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. För hundrasjuttielfte gången nej.

Det kommer att finnas spel på allt möjligt tänkbart och även otänkbart långt efter att man har slutat med hästkapplöpningar.

Travsporten är beroende av spel. Men spel är inte beroende av travsporten.

Om du menar "spel på hästkapplöpning" så stämmer givetvis det du påstår. Men det är väl en sån där tautologi?
Spel och vadslagning som företeelse har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Människan kommer alltid att hitta något nytt att slå vad om.

Min text berör travsporten och spel inom travsporten. För mig finns det inget annat intressant att spela på än trav och jag hoppas den möjligheten finns kvar lång tid framöver. Men jag tror det hänger på oss alla; aktiva och spelare.

För inte så länge sedan läste jag ett inlägg från en upprörd hästägare, kommentaren om dennes häst på ATG:s sida var att det var en "enkel sort".

Jag tycker, som jag hoppas det har framgått tydlig nu, att det är dags att sluta med sådana bedömningar. Räcker att man skriver om hästen i loppet tillhör A-gruppen eller C-gruppen, har chans eller inte.
Som vi vet kan hästar som ibland lagts i C-gruppen av travrondens experter, gå och vinna. Det roligaste med trav, enligt mig, är att hitta vinnarna bland hästarna som alla bedömt som chanslösa. De där guldkornen som gått alla förbi.

Att man sorterar hästar inom A till C/D-grupp i aktuell lopp, tycker jag är acceptabel: Men att kalla hästar för löss, enkla sorter, skräp, det tycker jag travsporten klarar sig utan.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat