Citat:
Ursprungligen postat av shasha
Spel och vadslagning som företeelse har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Människan kommer alltid att hitta något nytt att slå vad om.
Min text berör travsporten och spel inom travsporten. För mig finns det inget annat intressant att spela på än trav och jag hoppas den möjligheten finns kvar lång tid framöver. Men jag tror det hänger på oss alla; aktiva och spelare.
F
|
Merparten av spelarna är INTE spelare som enbart anser att spel på hästkapplöpning är det enda intressanta att spela på.
Att du inte är intresserad av att spela på något annat än trav är ganska försumbart i ett lite större perspektiv.
Min kommentar till ditt inlägg handlar om att i det stora hela så är travsporten väldigt mycket mer beroende av spelet än spel är av travsport varvid hela resonemanget faller.
Att "hota" spelet med att det inte kommer att finnas travlopp att spela på är helt enkelt fel sätt att tänka.
Det finns skrönor om att hästägare kan tåla vilka förolämpningar som helst om deras fruar, men gud nåde om någon säger något negativ om deras häst ...
Om man är så lättkränkt att man slutar som hästägare pga den anledningen var det bara en tidsfråga ändå.
Jag vill hellre vända lite på det. Låt spelare vara arga, glada, vilda eller vad som helst som de vill vara bara de fortsätter att spela och håller sig inom lagens råmärken såklart. ( De som skickar olagliga, hotfulla meddelanden direkt riktade mot hästägare eller andra aktiva är naturligtvis helt snett ute. )