Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-05, 13:24   #21
shasha

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om det inte går så bra för dig på spelet kanske du inte är rätt person att tipsa spelare? Om du inte vinner särskilt ofta och inte särskilt mycket när du väl vinner kanske din bedömning om att hästen var 6a-8e häst i loppet inte var särskilt bra? Kanske var det den oförskämde som hade rätt ändå?

Det går utmärkt att älska hästar eller t o m vara superskicklig aktiv men ändå vara relativt bedrövlig på att bedöma hästarnas vinstchanser i loppen.

Jag vet inte heller om du har missat det. Men inom totalisatorspel kan inte alla bli vinnare. Inte ens en särskilt stor del av de som spelar kan bli vinnare. Det behövs massor av spelare som förlorar.

Mitt råd till den som tar illa upp av att höra negativa omdömen om hästar
är att tänka på att den misslyckade spelare som avreagerar sig på ett sätt som du för tillfället inte tycker är passande förhoppningsvis kommer tillbaka och spelar igen ändå. Det sämsta som kan hända ( som t o m är värre än att den misslyckade spelaren vräker ur sig något den inte borde1 ) är att den slutar att spela helt. Det vinner varken ägarna eller de vinnande spelarna på.

För att förtydliga så menar jag inte att det är något eftersträvansvärt med nedsättande kommentarer. Men om det är det som vissa behöver för att avreagera sig och fortsätta att spela så är det ett mycket lågt pris att betala.

Tänk på att det är mycket större risk att spelarna tröttnar på spel på travsport än att ägarna tröttnar på att äga travhästar.
vet inte om jag ska kommentar dina inlägg fler gånger i denna fråga, då jag upplever att du ständig försöka få bort fokusen från sakfrågan: nedsättande smickrande uttalande om hästarna och hur det kanske påverkar hästägarna negativ.

Fullt medveten om att bara ca 2 procent av spelarna är vinnare och dessa är beroende av att de ca 98 % som är förlorare, för att tjäna sina pengar.

Mitt råd om att vända fokusen mot sig själv, kan göra flera till vinnare, vilken minskar vinstpengarna för de som kan luta sig tillbaka och se hur spelare slänger ur sig glåpord mot de aktiva och hästarna, i stället för att fokusera på att bli bättre och vinnare.

Hästen som jag bedömde 6-8 i loppet förlorade. Har flera gånger sett hästar som chanslösa, som både Berglund och Jens haft som a-hästar; och de har förlorat.
Är därför helt övertygad om att jag inte har så långt kvar innan det börjar bli stolpe in för mig och tills dess behöver jag inte uttrycka mig nedsättande om varken kuskar, tränare eller hästar bara för at jag inte når enda fram.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat