Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-05, 15:34   #27
Skaegget
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vilka är "vi" lenninen? Du får tala för dig själv då jag inte vill ingå i din grupp "vi". Jag är också tämligen säker på att fler, ej heller vill det.

Varför är alla så lättkränkta? Varför ska travfolk skyddas mer än andra?

När folk äger hästar får de älska dessa bäst de vill. Jag har heller ingen rätt att kalla de hästarna något speciellt, då det inte är min ensak. Men när dessa hästar ska tävla om pengar som jag är med och finansierar anser jag mig ha rätt att kalla dessa hästar i stort vad jag vill inom lagens ramar.

Ok, löss, skit, skräp, åsnor, mat eller annat får banne mig alla då tåla. Och inte desto mindre ifall de här "trebenta" inte kan prestera eller trava rätt. Även kuskar bör sågas lika hårt när de lever på delvis mina pengar.

Travsporten ska inte vara en skyddad zon/verksamhet. De har all rätt att sluta och syssla med något annat och då upphör även min rätt att kalla dessa "löss" vad jag vill.

Sen är det lika jävla dyrt att "äga" en fru men som någon nämnde att de kan vi kalla vad vi vill, ofta könsord. Där borde ingen kalla någon detta då de enbart lever och inte "lever på" travsporten.

Jag personligen är så jävla trött på gnälligt hästfolk så om de inte kan sluta själva hjälper jag mer än gärna till.
Apropå lättkränkthet.

Jag är ledsen att jag inte gjorde en Gallup innan jag skrev inlägget.
Men i det här fallet menade jag givetvis "vi" vi som då ingick i diskussionen i tråden. Där var ju inte du då Amaerilde......
Och bekymra dig inte. Du ingår inte på något sätt i min grupp.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat