Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-05, 16:21   #5
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 96
Standard

Försöker leta skräll bland alla stora favoriter idag och har fastnat för några stycken, även om man får hålla koll på värmningar och dylikt.

Ingen aning om hur formen står till på Sunday sonata men kapacitetsmässigt bör hon tillhöra de bättre i detta fält. Osannolikt att hon gick från debut till stoeliten på bara 8 månader! Gick i jänkarvagn två gånger förra året, galoppen senast samt en fjärdeplats i stoeliten som Conrads Rödluva vann. Alla segrar tagna med skor på så det bekymrar inte jättemycket. Kanske osannolikt att hon ska vinna direkt och kanske bara ska få ett lopp i kroppen men streckvärd om man garderar loppet.

Gulliver Sisu tappade massor på galoppen senast men återkom strålande till en tredjeplats och bör nog tillhöra de bättre hästarna i detta lopp. Dock knepig och inget att lita på men väldigt streckvärd på 3% i nuläget.

Spotlight vixi är kuskförstärkt denna gång och i grunden en riktigt bra häst enligt mig. Garderar man favoriten är han streckvärd på 5% även om jag kanske helst hade sett bike som han hade vid den mycket imponerande solvallavinsten förra året när Kim E körde.

Dali pagadi är en ojämn rusartyp som inte alls är något jag vågar lita på även om han mycket väl kan vinna om han har sin dag. Men det borde bli bra tempo här och då kanske Sergie Phefirst kan spurta ner samtliga. Han fick en omöjlig inledning näst senast men såg att ha gått framåt med det loppet och avslutade vasst bakom Awesome Kronos senast.

Säkert risk för låg utdelning idag men gör ändå ett mindre försök då det inte finns annat att spela på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat