Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-10, 11:14   #2410
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 539
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
För mig så räcker det med två block för att minimera antalet utfall i garantin. Håller även med om att Wingar 2.0 hade varit bättre som namn än SharpGar
Jag håller verkligen med angående antalet block. Chansen att hamna rätt när man har två block kan vara liten, men den går att uppskatta. Ett tanke exempel;

Ett system anses vara bra eftersom man har hög allarättschans "i mitten", på exempelvis 3/6 U-tips.
Hur stor är chansen att du hamnar på 3/6? Jag vet inte men för tankeexemplets skull kan vi säga att det är så högt som 40% varje gång du spelar.

I block 2 som också är "bra" ligger raderna vid 2/4 U-tips (mitten). Hur ofta hamnar man där (6 av kupongens matcher har redan "förbrukats" av det 1:a blocket. Kanske ännu svårare att säga men vi fortsätter med 40%.

På 2 block har du alltså i tankeexemplet 40% av 40% (16%) chans att hamna i rätt intervall . Lägg på ett 3:e block och chansen kan fortsätter att falla, slumpens påverkan kommer att öka med antalet block.

Ofta läser och hör jag från travspelare (som ju gärna spelar block med villkor):
-Kanonsystem, jag hade alla hästar inom ramen men villkorade bort mig. Nästa gång sitter den.

Det är bara det att spelet har inget minne, det minns inte hur det gick förra gången.

Summan av kardemumman för mig blir att jag endast undantagsvis kommer titta på system med fler än 2 block.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat