Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Den nöten är inte helt lätt att knäcka. De duktiga vinterguldhästarna är uppenbarligen för få och för ojämna eftersom det ofta blir ojämnt.
Jag skulle kunna tänka mig ett upplägg där man bara körde Guld varannan ordinarie V75a på vintrarna. De som är duktiga får helt enkelt möta varandra varannan vecka istället för turas om att möta vad som ofta i praktiken är en handfull utfyllnadshästar.
För mig personligen är varje minskning av antalet V75-omgångar på J + Hd = humörhöjare.
En klick av vinteromgångarna i Norrland skulle nog inte heller må dåligt av att växlas mot några sommaromgångar. Dvs som det var "förr". Då var det tävlingsuppehåll där det inte passar med vinterbana.
|
Ska totoindustrin hållas igång (hade inte tävlats mycket annars nu i Sverige) måste nog vinteromgångarna spridas över hela landet. Det ska finnas hästar till lunchtrav, V64or, V86or, GS75 och V75 både i januari och februari och hade inte funkat att köra V75 i södra delarna varje lördag heller.
Är väl på lördagarna det är ok sport men fattar inte hur alla här orkar sitta på atg live från morgon till kväll 7 dagar i veckan dessa månader när det verkligen inte är trav av någon högre klass.