Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-16, 09:41   #2
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Vad gäller avdelning fyra så lutar jag mer och mer åt ett lås på Björn och Conrad. Nu tycker jag inte det är optimalt var Ornello startar. Tveksamt om Björn släpper men samtidigt tror jag inte Björn vill försvara spets i för högt tempo för då kommer han inte stå till mål och de på 40 meter bjuds in helt. Björn är för skicklig för att köra bort sin häst från ledningen här.

Kommer Conrad tror jag Björn nöjer sig med rygg och över tre varv kommer de här vara med i absoluta segerstriden. Procenten tror jag kommer öka något på båda, så kanske 12% på Björn och 17-18% på Conrad? Så klart inte lika roliga procent som i skrivande stund, båda kring 9%.

Dubblar jag ovan nämnda lopp behöver jag hitta en annan tänkbar spik - eller ska det bli spiklöst kanske? Gulddivisionen skulle kunna bli en spik på Gareth Boko men procenten på Pacific Face är så lockande att 5% kan jag inte blunda för. Dyrt att dubbla och vips tänker jag "reducerat är så överlägset". Men kan Conrad ta två i dag är frågan...

Fokus kommer ligga mycket på hemmakuskar. Kanske lite nostalgi men minns när jag var 12-14 år och satt på Halmstads travbana och åkte i första V65 (dåtidens V75) trots sex hästar av tio startande. Övriga fem lopp satt dock klockrent men jag hade redan "gett" upp efter första avdelningen. Så när jag tittade på kupongen efteråt så insåg jag att det blev totalt dryga 15 000 kronor och extra retfullt att åka på sex hästar (dvs 60% av startfältet). Den gången var det idel segrar för Halmstad och Jägersro nämligen! Får bli lite patriotisk nu nämligen!

Uppbyggnad i nuläget är följande med antalet hästar per avdelning.

I: Lås på två hästar (2)
II: (4-6)
III: Lås på två hästar (2)
IV: Lås på två hästar (2)
V: (3-6)
VI: Helt blank både vad gäller antal och vilka i nuläget
VII: Lika blank som i föregående vad gäller hur många samt vilka

2*5*2*2*5*5*1=1000
2*4*2*2*3*10*1=960
2*6*2*2*5*2*2=960
2*4*2*2*3*3*3=864

Får se hur det slutar eller om jag tar en helt ny båt och gasar vidare med. Kan ge ohyggligt bra med endast någon favorit eller ingen nämligen - samtidigt som vi inte få med de där 1-4%-arna riktigt. Må uppbyggnaden träffa i dag!

Fokus, lopparkiv och intervjuer kommer att läggas i de avslutande loppen där jag känner mig mest blank. Kanske bara borde följa John här...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat