Det börjar ta sig allt mer efter två timmars rätt hårt pluggande med olika scenario.
V75-1: I nuläget står jag kvar på låset då det är springspår och de borde komma bra på det med Kennedy i trolig spets. Tveksam ifall någon vill sätta upp tempo då. Night Brodde hade varit spikförslag på auto men nu från ett - enligt mig halvkrångligt spår - så tycker jag inte 20%+ är motiverat och det är avslag deluxe. Samma sak gäller för Franklin Face vilket gör att det inte finns så mycket mer intressant på startvolten. Och blir det inget tempo kommer bakspårshästarna få göra lite för mycket själva. Fortune Mearas står på tur men att öka kostnaden med 50% för den är inte aktuellt i nuläget. Zoko Lane och Global Unspoked är svårbedömda av mig och jag tackar spårgudarna att de startar där de gör. Extremt troligt med tvåhästarslås som står kvar.
V75-2: Det finns några spetskandidater och för att göra det enkelt för mig så tänker jag inte lägga mer tid på att analysera vem som sitter i spets, ifall den får sitta i fred och vem som eventuellt får en bra position där bakom. Det är för mycket som behöver stämma för att hamna tillräckligt rätt på det. Jag hoppas mest att det inte blir heltokigt för alla fyra streck här. På tur står Solkattens Ferrari från spår sex men det får räcka med en häst från Mantorp här. Högst troligt att vi står kvar på fyra hästar även om jag låter dörren stå lite på glänt.
V75-3: För att få ihop systemet mot slutet (där jag fortfarande velar och har mig) så väljer jag att halvera kostnaden (tillfälligt så klart) genom att spika Gareth Boko! Det vore tjänstefel just nu till den här procenten, men den kommer sluta som favorit till runt 40%. Jag får köpa det då jag inte kan lägga halva kostnaden på en häst som får tugga i spåren eller i dödens över lång distans. Conrad sitter högst troligt i spets efter några hundra meter och allt annat än spik på ett relativt litet matematiskt får anses som tjänstefel just nu. Spik till 95% sannolikhet.
V75-4: Jag går mer och mer ifrån mina tidiga tankar här - rätt eller fel återstår att se. Men Björn kommer ju sitta i spets med garanti (utan galopp). Conrad tycker Ornello är hans sämsta segerchans för dagen även om den så klart inte är dålig. Vad betyder det? Ska han inte testa mot spets? Låter han Björn sitta i fred så kan ju Björn vara en spik trots allt. Men man vet aldrig med Conrad och siktar inte han fram så kan Steen Juul komma tidigt och då tror jag att Björn också släpper. Men det är för många frågetecken för mig at reda ut och jag får försöka spela "safe" här och strecka lite olika scenario så slipper jag räkna för mycket själv. Just nu tre hästar med vilket borde räcka länge men det kan komma med fler hästar här. På tur just nu är First One In, men börjar jag strecka fler så är ju alla med nummer 11-15 intressanta pga den låga streckprocenten. Fortfarande öppet och det är väl runt 50/50 ifall jag håller på tre eller streckar på med fler hästar här.
V75-5: Hur ska jag bedöma Zeta Kronos? Senast underpresterade den och troligt att den kvävde sig själv. Så var står den i dag och hur sätter vi in 30%+ där? Känns ju inte som en kul procent men hade jag vetat att den har bibehållen form så är det ett spikförslag. I nuläget så får jag stå över trots att det luktar spets. Men det är svårt bakom och jag hoppas mest att en av de fyra som just nu är streckade kan få nosen först i mål. Svårt att se så många scenario och vem som ska göra vad. Kan Ingves ta spets så ökar chansen enormt för en av mina här. Samtidigt kan vem som helst vinna och de som är längst bort från att komma med är Frances Yoda och D'laina. Övriga är aktuella och det är streckprocenten som till sist kommer avgöra vem eller vilka som kommer med ifall jag utökar loppet. Lite 50/50 här också ifall det tillkommer något.
V75-6: Stora frågetecken fortfarande. Cargo Door med barfota och bevisad form hade så klart varit spikaktuell. Björn spikar sig själv med den tyske hästen. Är den lika bra som segerprocenten visar? Oerhört svårbedömd. Copacabana gillar jag ju och då den fick en skitstart senast med tung öppning i spåren och sen en uppgiven galopp pga psyket gör ju att jag inte glömmer bort den för det. Under 1% just nu och vid större gardering ska den med. Även här är egentligen alla hästar aktuella och det blir lite streck efter matsäcken här. På ett större reducerat hade samtliga kommit med där 4 och 6 blivit A. 1, 7, 10 och 12 som B och övriga som C. Kan landa var som helst här och jag hoppas någon timme till i eftermiddag räddar upp loppet åt mig.
V75-7: Taxi Out ska med om det blir tre streck eller fler. Kan bli ett lås med den också för hästen måste vinna någon gång ju. Men har bränt mig en hel del på den så snart kan jag inte bli mer bränd. Spik är ju aktuellt på en del systemuppbyggnader helt klart även om det känns svårare när man har fler spelare med på systemet - och det är inte logiskt! Men jag är inte tillräckligt stark i min tro och på ett eget litet för 54 spänn hade det mer känts som att jag köper lotten. Oxidizer har jag jättesvårt att sätta in och det är inte så intressant med ett ekipage från Axevalla/Solvalla när det avgörs på Jägersro. Kan vara bästa hästen men gillar den att springa med skor i förhållande till övriga här? Bravo Santana från annat spår hade varit given men nu är det upp med varningslampan från de här spåren på Jägersro. Eller går man helt emot och ställer krav på minst två från spår 8 i auto... :/ Har inte fått ordning på loppet ännu och har ingen riktig öppning heller men jag vill strecka på vad vi har råd med. Kommer till sist styras av hur jag gör i övriga mer öppna avdelningar. Glad att jag går på spik i guld så kan vi ta dubbelt med hästar här istället.