Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-16, 12:02   #62
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39751
Standard

1) Två hästar sticker ut och jag har tagit ställning för Kennedy. Han har visserligen inte vunnit lopp på en evighet, men spets ser ut att vara vikt för honom och där trivs han ypperligt. Hemmabana dessutom. Hemmabana har även motbudet Night Brodde, men det är betydligt svårare att spetsa från ett fjärde volt, med en häst som dessutom inte är helt stabil.
2) Först hade jag tänkt att spika Lucky Truc. Sedan dubblade jag systemet med spetshästen Jori Boko, som inte alls är dum, men jag tar även med bästa hästen Behind Bars då det är två strukna pållar bakom vingen. Det är många utfyllnadshästar med i loppet och Johan kan komma väldigt bra på det. Antingen så får Jori Boko bestämma i ledningen, eller så blir det tryck i loppet och då avgör Johan.
3) Ytterligare ett lopp där två hästar sticker ut och det gäller att ta ställning. Även här för spetshästen Gareth Boko. Han är mer gynnad av distansen än Nadal Broline och har ett mycket bättre spår. Björn lär inte offra sin häst utan hoppas på att starka Pacific Face ska göra jobbet, men den tappar i starten och Gareth är tillräcklig stark själv.
4) I det här loppet hade jag fler hästar från början, men måste minska ner på strecken på ett litet system. Lirar man stora andelssystem så är det ju bara att gasa på. Jag försöker klara mig på fyra pållar (4,8,9 och 10 om jag inte ändrar något) och det bör ändå vara vettig chans.
5) Femte tyckte jag var ett garderingslopp till en början, men idag lutar jag åt att Goopen leder runt om. En gång är ingen gång och jag tror inte han tar ut hästen igen om han skulle tvivla på den.
6) Emilion kan vara hur bra som helst. Risk för det, men det föreligger också galopprisk. Omöjligt att veta. Här hoppas jag på skräll.
7) Även i sista loppet kan det skrälla till. Bravo Santana och M.T. Oscar är för lågt streckade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat