Blir väl bra väder och fin bana idag. Spikarna är beroende på Björn Goop. Till slut tror jag mer på honom än mig själv och spikar urstarke Emilion, som inte gärna vill gå fram till vingen i starten och är trög ut. Men Björn är mästare på sånt. Nadal är gammal och föredrar kortare distanser. Måste få trafikproblem och får stå över för spiken Gareth Boko.
1) 1,5,6,7,11,12 r10-1 (6 susar till ledningen i kamp med 7 och 4. Hanna smiter ner i vinnarhålet med Conrad i dödens, där han bestämmer tempot. Kan gynna bakspåren eller varför inte ospelade 5, som såg fin ut i finalen senast på Solvalla. 6 har hemmabana och är en tänkbar spik till 25 %)
2) 1,2,4,12 r6-10 (hade in i det sista lås på 4 och 12. 12 har bäst kapacitet men bakspår innebär att han måste vara 20 m bättre än 4. Skälet till att jag garderar dem är, att 2 bör ta ledningen eller 1. 1 såg ruskigt fin ut vid vinsten senast på denna distans med Erik i vagnen. 7 kommer från två raka segrar)
3) 5 r8-7 (5 har nu fått två lopp och visar uppåtgående form. Hans årstid är här och blir spik. Favoriten 8 vill med ålderns rätt hellre ha kortare distanser)
4) 4,8,9,10,13 r2-14 (9 är en sårbar stor favorit. Senast hade han springspår på tillägg och rundade enkelt till ledningen. Idag kör Conrad till spetsen med 4, som är streckad till 9 %. Steen Juul kommer över sundet med 8, som siktat in sig på detta långa lopp - 8 %. 10 hoppade i derbyfinalen men blev trots det först utan pengar - tidig med Erik. Helt ospelade 13 hoppade i segerstriden senast i ett enklare lopp)
5) 1,3,5,6,8 r10-9 (Björn blir favorit med 6, som skrynklade ihop sig senast på nyårsafton. Många tror att startsnabba 8 tar ledningen, men jag tror att Ingves leder i första kurvan med 1. 5 var tvåa i Diamanstoets final senast. Men då hade 8 20 m tillägg. Streckar även 3, som kan få en smörresa)
6) 4 r7-12 (jag kan inte lita på mig själv här utan följer helt Björnkollen, där Björn spikar sig. På video verkar 4 inte vilja gå nära vingen i starten och kan tappa en del i början. Jag tillhör inte Björns största fans, men litar på hans omdöme och körhänder här)
7) 2,3,6,8 r5-1 (1 blir över från start och lämnas utanför. Favoriten 3 är ojämn och stallet chansar med ändrad utrustning - måste garderas. 2 kan vinna om han är lika bra som när Conrad körde för tre starter sedan. 8 är en snabbstartare och kan ta ledningen. Kan leda ända in i mål när Stefan drar rycktussarna på upploppet - ett fynd till 7 %. 6 kan också ta ledningen, men har visat avläggartendenser sista biten. Streckar den ändå på hemmabanan)
Kostar 1500:-. 24 extra miljoner i sjurättspotten idag, som vi betalade förra veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: viking90 (+7)
|