Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-16, 14:50   #80
NicklasA
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3055
Standard

Kör på följande reducerade idag:

V75-1

A:2,6,7,10 B:1,4,5,9,11,12

6 tar väl spets och utan omstarter finns väl chansen att han håller ledningen in i mål. Känns dock inte som en vinnarhäst och ev omstarter känns inte som något som är direkt gynnsamt för en Kolgjini-häst och då kan det öppna upp för skräll. 2:an har gått bra mot bra hästar förut och kommer med sparade krafter från senast. 7:an är en fin häst med en duktig kusk och skaplig stallform, gäller bara att Hanna hittar ner i bra slagläge. 10:an är en stark rackare och Erik, som vunnit med hästen förr, måste väl ses som ett stort kuskplus. Måhända är distansen i kortaste laget.

V75-2

4 Lucky Truc

Hoppas den bara är bäst idag, då värsta konkurrenten har spår 12. Klart streckkrävande lopp annars och Basse förespråkade den och då tog jag rygg

V75-3

5 Gareth Boko

Två lopp i kroppen och duktig förra vintern. Tror som många andra på spets och slut här. De som väljer att gardera eller köra utgång på någon häst i detta lopp får inte glömma 11 Master Crowe. Strålande slutspurt senast

V75-4

9 Global Warrior och 8 Chablis D.K

8 Chablis D.K tror jag gynnas av stayerdistans (såg att Stankarn hade samma tanke). Juul blandar och ger med sina hästar som skickas upp hit till Sverige, men hästen är stark och kan mycket väl vara först. Mest tror jag dock på favoriten här och Johan låter mycket nöjd med 9 Global Warrior. Han har riktigt bra kusk och stallform. finns många fler som kan vinna, men jag nöjer mig med dessa två.

V75-5

A:1,10 B:5,6,11

Kan det bli spets och slut på 1 Princess S.W? Är snabb ut och säljer sig nog väldigt dyrt om hon körs där. Tar även med 10 Sharp Dream som utgång, snack på den senast. Då galopperade hon i starten men kördes ändå fram offensivt och höll väl skapligt. Ungefär samma hästar igen och kan JU ge henne en ryggresa och det blir lite tempo kan hon mycket väl hinna fram. 5 är en bra häst, men står väldigt tufft inne på pengarna. Kan nog ändå få en fin position och är given om tempot blir bra. Samma med 11 Ofelia O.E som avslutade riktigt, riktigt fort senast. Given vid gardering. 6 är väl den som kan utmana 1 om spets, men väldigt vek senast. Åker med på att det kan bli spets igen som är riktigt värdefullt på Jägers.

V75-6

A:2,12 B:4,7

Kanske är tysken bara bäst, lät i varje fall väldigt uppåt i intervjun (var väl hans bästa häst någonsin i träning, eller minns jag fel) och BG själv spikar. Dock är hästen osäker och det kan bli ett väldigt tufft lopp om han står på benen. Jag tror på hård körning och kör utgång på 2 The Real Star, som nog gynnas av ett halvvarv längre än senast och redan sitter i andraspår samt 12 Payet D.E som kan avsluta riktigt vasst med rätt resa. 6 Cargo Door, åter efter vila och med skor ratar jag helt

V75-7

A:3,5 B:2,4,8,12

Tror inte att 5 Taxi Out är en ickevinnare (eller hoppas inte iaf) och kommer få en fin resa. Jag tror han tar sig förbi 2 i starten, sen får vi se om han kör där eller släpper. 3 är en bra häst och tror på tränaren när han säger att det var banan som var problemet senast. Har nog en bra vinstchans och blir utgång med 5. Tar med snackisen 8 och 2 om det visar sig att jag har fel ang. spets. Vid körning blir 12 återigen farlig och tränaren låter lite optimistisk ang skrällen 4, som startar från toppspår.

Minst 2st A
Minst 1st fetmarkerad (JU och UO)

Lycka till nu alla, hoppas det blir riktigt bra betalt idag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat