2010-10-29 Ak Bars - Avangard (KHL)
Datum: 2010-10-29
Tid: 17:00
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Ak Bars - Avangard
Spel: Ak Bars ö 2.5 mål
Insats: 3%
Odds: 1.750
Bolag: Betsafe
Motivering:
Dags för Ak Bars att skruva upp formen ett snäpp igen. Att laget går på halvfart genom grundserien är det ingen som betvivlar, men man kan inte förlora för många matcher, speciellt inte på hemmaplan.
Och jag förstår att det kan vara svårt att tända till när Barys Astana kommer på besök en onsdagskväll, men det kan omöjligt vara svårt att tända till när Avangard kommer till stan en fredagkväll.
Lär bli bra drag i hemmaarenan och jag är rätt övertygad om att Ak Bars kommer göra en riktigt bra match i det här mötet som är en liten kraftmätning.
Rent statistiskt så går det här spelet in för att Ak Bars gör 3.33 mål per match medans Avangard släpper in 2.47.
Nu är det ju sällan så enkelt, men defensiven är inte Avangards starkaste sida och förstamålvakten, Kari Rammo, är ingen av ligans bästa målvakter.
Att Ak Bars har spelarmaterial nog för att göra tre mål i en och samma match råder det inget tvivel om, och jag orkar inte ens namedroppa allihop. Men ta en titt på laguppställningen så förstår ni själva. http://en.khl.ru/stat/players/185/all/3395/
Ak Bars är 20.5% i sitt PP medans Avangard är 82.8% i sitt Box Play.
Testar även en liten insats på ettan, men håller ner den insatsen då Avangard har ett så pass bra offensivt gäng att man absolut kan ge Ak Bars en match om poängen, även om man skulle släppa in tre mål.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Fuzzy Dunlop (+1), dNa (+1)
|