Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-22, 23:51   #2449
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 539
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Observera dock att det var stående rader. Det kan ta lång tid innan samma rad kommer igen Det enda jag flyttade var ju så att ena E satt och ramen som jag nämnde
Ok, jag är inte helt säker på att jag förstår vad du menar men det spelar ingen roll. Min poäng var inte att "hacka ner" på din testkörning utan snarare att påvisa att det är idé att spela system som har fullträffschans utanför "mitten".

Om man tittar på stryktipset 2019-2020 så spelades 84 omgångar som inte innehöll lottade matcher. Vid 33 av dessa hade svenska folket 6-7 rätt (hälften/mitten eller vad man nu vill kalla det).

Spelade man bara rader som ligger utanför "mitten" under dessa år skulle man således haft chans till fullträff oftare än om man bara spelade rader där. Om man kunde åka tillbaka i tiden och välja ett "utfall" att spela på så är 7 rätt på folkets rad vanligast (21/84). 4-5 U-rätt på folkets rad inträffade 20 gånger. Ju färre rätt svenskafolket har desto bättre återbäring. Även tolvorna gav möjlighet att gå plus på större system med vinstchans längre ned i tabellen. Säkra matcher brukar väljas bland de mest betrodda och skall därför räknas bort från "folket u-rad".
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat