Visa ett inlägg
Gammal 2021-01-23, 09:40   #2451
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
För de som spelar efter värde kanske det är lockande att plocka bort raderna med 7U på Svenska Folket. Det behöver inte alltid betyda låg utdelning, det räcker att rätt favorit går av.
Ta bara förra veckan, där den enda egentliga skrällen var Luton borta mot Bournemouth. Bournemouth var streckade till 82% och 13 rätt gav direkt 100KSek.
Japp, håller med. Vecka 53 hade "svenska folket" 8 rätt, enda skrällen var Arsenal. 13 gav över 100000, finns massor med exempel. Det var väl inte det jag ville resonera kring. Det jag försökte få fram var att jag inte förstår varför Aftonbladet kör ett bautasystem där man som andelstagare har väldigt liten chans att gå plus. Kanske vill tidningen braska på med "feta" rubriker: "Vår spelexpert gav spelarna tolv rätt igen, 4:e gången på 6 veckor! Köp en andel idag."

Alternativet är att koncentrera vinstchanserna genom att köra U-system. PowerPlay föreslog att man skulle koncentrera dessa till 6-7 rätt och köra system med många rader där och inga chanser till fullträff utanför mitten. Jag ville visa att det finns en poäng med att "tunna ut" systemet (inte köra 3 varianter av samma system vid 6-7 rätt) och istället bredda vinstchanserna genom att ha tolva även utanför "mitten", då dessa förekommer ofta och dessutom betalar sig.

Senast redigerad av BrakZen den 2021-01-23 klockan 09:47.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat