Stallform
Aleksi Kytölä
Tränarstatistiken för Kytölö:
2017: 13% segrar
2018: 6% segrar
2019: 4% segrar
2020: 3% segrar
Hittills 2021: 26:0-2-2 = ingen strålande stallform
Intressant då Kytölö har många starthästar idag. Bland annat dagens största favorit och flera ganska hårt betrodda.
Avd1: 12 Emelie K 2%
Avd3: 6 Walther på G 72%
Avd4: 8 Wasa Warrior 7%
Avd4: 10 Fabian BR 16%
Avd6: 3 Storm Rider 2%
Avd6: 6 Mr Joke Diamond 0,5%
Avd6: 13 Dillon Ride 0,3%
Jens Eriksson har inte heller någon vidare Stallform. 36 raka starter utan vinst.
För 37 starter sedan vann Jens Eriksson med Zorro Swing.
Zorro Swing startar i avd 4 från bakspår bakom bilen. Zorro är i vanlig ordning ganska hårt streckad ( 10%) just nu. Men med rätt kass stallform och 1 vinst på 15 starter från bakspår bakom bilen känns det inte som man behöver strecka Zorro idag.
I ett relativt rundspelat lopp tror jag att jag dissar bägge Kytölos ganska betrodda hästar och Zorro Swing. Alla 3 har rätt kassa utgångslägen och kommer från stall med svag dagsform.
Markus Pihlström + Umåker = Sant?
Stallformen är däremot på topp hos
Marcus Pihlström som startat 2021 starkt med
16:5–1-1. Lutningen på resultaten gillas.
Det verkar uppenbarligen som Pihlström trivs lite extra bra på Umåkers bana. Där är formen fenomenal? Sedan 2020-11-30 har Pihlström haft 7 starthästar på Umåker med resultaten
7:6-0-0. Vid de senaste 3 besöken på Umåker har har han haft 2,1 resp 2 hästar till start.
Resultat 5 vinster och Pihlström har alltså varit ”mister 100%” på banan 3 ggr i rad.
Inom GS75 har Markus Pihlström 2 starthästar.
Avd1) 9 Västerbo Burberry 16%
Avd4) 4 Importedfromdetroit 39%
Jag vågar iaf inte ta bort någon av dessa från min kupong.
Det var det jag vaskat fram i stallformsväg än så länge.
Bästa Spik?
Det måste nog vara
7 BW Rune i avdelning 2 som kommer med bevisad fin färsk form.
Motbuden
1 Nordby Kuling som står 40 meter före leder nog första varvet men borde inte kunna stå emot BW Rune sista varvet.
8 Don Viking är näst bästa hästen i loppet men återkommer efter vila och man vill nog inte tömma hästen direkt. Lång distans är inte heller hästens bästa ( 8:1-4-0). Jag vet att man håller hästen högt i stallet och tror man är nöjd med en fin insats och ”ett lopp i kroppen”.
Trion 7-8-1 lär inte stå i något högre odds ...
Nej andra avdelningen vinner 7 BW Rune som avancerar fram och får överta ledning innan sista varvet. Olle Alsen inser nog att han blir sist i mål om han försöker svara BW Rune ett helt varv och släpper ledningen efter ett halvhjärtat ”försök” att svara upp BW Rune i max 100 m.
Lycka till med spelbesluten idag- det är fina pengar att spela om