Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-29, 14:36   #12
HORSE

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 225
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Tråden handlar dessutom om VARFÖR folk använder utgångar, när man lika gärna kunde köra AB-rank. Inte vad det är för något. Förstår då skilnaden?
Är du verkligen helt ärlig nu? Ditt första inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Utgångar i travsystem; Vad är tanken bakom dessa? Till exempel att om nr 1 vinner i lopp 1 så ska måste häst 2, 3 eller 4 vinna i lopp 2. Men om häst 2 vinner i lopp 1 då måste häst 2 eller 5 vinna i i lopp 2. Jag förstår ju att det sparar rader men som radbesparande åtgärd så ser jag ingen teoretisk vinst på detta. Loppen är ju frisående och resultatet i det ena påverkar inte det andra allafall inte i teorin. Är det att kuskarna skulle vara "trötta" i lopp 2 om de varit med i lopp 1? Eller om de vann i lopp 1 så är de inte lika hungriga i lopp 2?
Det är väl verkligen inte en fråga om "varför folk använder utgångar, när man lika gärna kunde köra AB-rank", du har ju uppenbara frågeställningar kring hur utgångar fungerar spelteoretiskt. Läs själv vad du skrev.

Därför ifrågasätter jag din förmåga att bedöma huruvida vilken travprogramvara som helst, i det här fallet Jokersystemet, innehåller relevanta funktioner för en travtippare. Och för att svara på din nyss påkomna fråga om varför vissa väljer utgångar istället för AB-rank; jo därför att det är enklare.
HORSE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat