Visa ett inlägg
Gammal 2021-02-04, 18:42   #2486
vr46
 
vr46s avatar
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 191
Sharp$: 3632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Förstår inte helt ditt upplägg tror jag men:
I 2688-raders varianten har du alltså 7-0-168-systemet kombinerat med ett helgarderat block om 16 rader. Detta består av motsvarande 2 st 4-0-8 system (4-0-9 utan ettaraden)
där alla 13-chanser ligger vid 1 av 4 U-tips rätt där U-tecknet genomgående är 'X'.
Vilket nog inte är så dumt. Allans bok förespråkar detta.

Totalt sett blir det inte 12-garanti (50 % vid 1-U-tips) men du kompromissar med detta antar jag för att få 11 hela.

3528- raders varianten har jag ännu inte klurat ut vilka helg.rader du kombinerat med

Intressant att du tog dig tid att undersöka!
Jag har inte så noga gått igenom hur många U som ska sitta osv på det andra systemet, snarare försökt variera lite tecken här och där och sprida ut det jämt. Men ser ju direkt i mitt excel-dokument ser vad som ser ut att krävas av respektive match för att alla tecken skall slå in, så försöker lägga de efter det realistiska utfallet i var och en av dessa 4 matcher....

Jag testar mig fram, matar in ett visst antal tecken och testar.

UNA-systemet vet jag ju vad som krävs för 12garanti och 13-chans. Den andra delen är mest för att bygga på med extra helgarderingar utan att det drar iväg till extrema nivåer, ett 168 med 4 äkta helgarderingar landar ju på 13608 vilket är alldeles för mycket för ett 11-0 i mitt tycke.

Det där med X:en har jag inte tänkt på, men om fler förespråkar det, så låter det bekant. Jag vet att jag läst någon annanstans (minns ej vart) att en av de gamla tipsrävarna skrev något i stil med "Detta leder till överspel på kryssen men det har visat sig vara en styrka".

Det kan stå i STV 5, kan ha fel. Isåfall är det den f.d tipsgurun CA Ericson som myntade detta.

Senast redigerad av vr46 den 2021-02-04 klockan 18:45.
vr46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat