Visa ett inlägg
Gammal 2021-02-12, 18:59   #4
hoola

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

I skrivande stund är Mats Djuse favoritspelad i hälften av V64-loppen och därmed lite av kvällens huvudperson. Mats tankar om samtliga uppsittningar finns att ta del av nedan.

"- 8 Text Man Hörsta (V64-1) gick väl okej sist jag körde. Han hängde ned lite grann i banan. Spår åtta över 1600 meter ikväll, men det kan nog vara intressant med bike och känslan är att han kan öppna helt okej. Det var en bra häst med i loppet som blir svår att slå.

- 6 Åsasindy (V64-2) gjorde det helt okej sist. Det var bättre hästar då än det är ikväll och gör hon om det borde hon kunna räcka ikväll. Hon är lite lurig i volten och det går inte att kasta iväg hur som helst. Hon ska vara en av dem som räknas.

- 7 Åsa Klipp (V64-2) var lite av en besvikelse ifjol. Eller en stor besvikelse faktiskt. Hon gjorde en bra årsdebut, men stannade upp i utvecklingen och klev nästan tillbaka. Nu har hon tränat på och sett fin ut och jag vet att de är nöjda med hur hon känns. Åsasindy var bra sist och det kanske är lite fördel henne.

- 5 Topnotch Liss (V64-3) har jag bara kört en gång för länge sedan, men sett en del. Det blir säkert svårt att slå Wäjerstens häst där.

- 10 Tekno Viking (V64-4) är lite knepig. Det behövs inga stora grejer för att han ska galoppera, men annars är han riktigt bra. Galopprisken finns alltid där, men senast blev det en ordentlig tempoväxling i tredjespår och därav galoppen. Vi hoppas att det blir bättre kört idag utan samma tempoväxlingar. Han är svår att räkna på, men är stark och har bra chans felfri.

- 11 Donners Am (V64-5) har varit kanonbra sista tiden och speciellt på slutet. Det ser klart bra ut på pappret, tycker jag. Bästa chansen? Det är nog jämnt mellan honom och Tekno Viking.

- 2 Hägern T.H. (V64-6) mötte bra hästar senast och var väldigt positiv. Vi får hoppas att han är lika bra ikväll, då kan han vara med på en plats igen.

- 11 Guli Roy (V64-6) var riktigt bra på V75 näst senast. Han avslutade snabbt och det var en riktigt bra prestation. Vi hade stora förhoppningar sist, men när jag skulle begära max så tog han i med en galopp. Annars var hästen fin och det var väl bra prestationen. Om jag hade vunnit utan galoppen? Nej, vi hade nog åkt dit mot Mino. Det är kanske möjligt att han är vassare med rygglopp som du säger. Han står bra inne i klassen och möter hästar som han ska kunna slå ikväll. Det ser väl ut som en okej chans."
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat