Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-29, 19:28   #1
lieht
 
liehts avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 255
Sharp$: 745


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-10-30 Sparta - Lorenskog (Get League)


Datum: 2010-10-30
Tid: 16:00
Sport: Ishockey
Land: Norge
Liga: Get League
Match: Sparta - Lorenskog

Spel: Sparta
Insats: 5
Odds: 1.80
Bolag: Bet365

Motivering:
Ett till 5u spel. Tjatigt kanske... Ett toppmöte mellan serieledaren Sparta och Lorenskog.

Norge (21-3-1)

Sparta tog senast ett litet försprång i serieledningen. Man leder serien efter 14 omgångar med 12 segrar och 2 förluster, med 64-21 i målskillnad. De två förlorade matcherna är båda på bortais, Vålerenga (2-1) samt Lorenskog (3-2 OT). Nu kommer man däremot från en stabil seger borta mot Lillehammer (4-2), och tidigare en 8-1 vinst mot Stjernen i derbyt.

Lorenskog är som sagt ett av de lag som slagit Sparta, vinsten kom efter OT. Till denna match kommer man från en 3-4 förlust i OT mot Stavanger. Detta efter att man haft en 3-1 ledning inför tredje. Ruskigt tungt och nu beger man sig av för att möta seriens bästa hemmalag.

Sparta är obesegrade på hemmais, 7 av 7 matcher har man vunnit. Senast blev det en 8-1 seger mot Stjernen. Man har 38-7 hemma, och de har hållit nollan 3 matcher. Man spelar otroligt säkert hemma och kontrollerar matchen hela tiden. Jag värderar Sparta som det bästa laget i serien, och speciellt hemma.

Lorenskogs bortafacit är inte speciellt imponerande. Man har vunnit 3 av 6 bortamatcher. Dessa 3 vinster har varit emot Stjernen, Manglerud och Rosenborg. Medans man förlorat mot Valerenga, Stavanger samt Storhamar.

Spartas hemmaspel, form talar mycket för en seger. Lorenskog har haft det tufft mot de lite bättre lagen, där man släpper in allt för mycket mål. Sparta hemma är ett helt annat lag och jag tror man är sugna på att slå Lorenskog, efter förlusten tidigare under säsongen.


Jag gissar på.

-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mazzy (+1)
lieht är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat