Ämne: NHL 29/10
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-29, 23:56   #11
tompa87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Barbados Visa inlägg
Nu är det färdig grubblat ang nattens matcher!!!
Jag va oxå inne på Devils i natt,men som sägs i tråden,dom måste visa 100% bättring först innan jag vågar mej på ett spel på dom ännu....
det är ju märkligt med det laget dom befogar över,framförallt på forwards fronten,bla fattig lappen Kovalchuk,Parise,Arnott,Zajac,Elias, Langenbrunner,Clarkson osv.. .??
men backbeståndet är inte mycket att skriva hem om tyvärr,så jag passar Devils ett tag till....men spelar över 5,5 ist o hoppas det är en hönsgård i försvaret även i natt...

så detta blir mina spel i natt!

Rangers - Hurricanes ML
Penguins - Flyers
Islanders - Canadiens ML
Thrashers - Sabres
Blackhawks - Oilers
Ducks - Devils över 5,5

Lycka till alla!
Inte så märkligt, dem har ju bara 3 kedjor, går ju slut på dem första 2 perioderna..

Man måste bredda truppen, kommer ju aldrig att hålla att lira var 3e skift eller mer hela säsongen för Kovy, Parise, Zajac mfl.

En annan faktor till att det går så dåligt är ju att deras backar är av lägre NHL kvalite vilket betyder att dem offensiva spelarna får ta större ansvar i defensiven och det leder till att offensiven blir lidande. Sen är det ju backarna som startar varje anfall och man har ingen riktig puckflyttande back, vilket också lett till sämre PP då man har svårare att komma in i zon.

EDIT: Anaheim har dessutom tunga forwards som kan spela sitt "cycle game" effektivare mot orutinerade backar. Jag gillar både över å ducks idag, så det blir väl 1-0 till devils
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2010-10-29 klockan 23:59. Anledning: EDIT.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat