Här i Skåne skiner solen idag, tydligen inte i Sundsvall enligt Smhi iaf, får se kl 12 på liven hur väder och bana är
V4 ser ju görbart ut idag iaf!
Avd 1 är väl det lurigaste loppet tycker jag.
1 4 är givna för mig, 9 ska väl med också på form och jätteskrällen 12 gillar jag, särskilt efter tre strykningar i loppet!
3 är överskattad och 2an duger inte här tror jag så de båda plockar jag bort till sammanlagt 30%!
Avd 2
Här låser jag på tre hästar.
Favoriten 10 bäst chans, men tränaren varnar för spår 5 i volt, och då ska den såklart garderas om galopprisk föreligger (gör det iofs alltid på kallblod låg klass, men iaf)
13 har näst bäst chans och bra kusk, bör sitta där om favoriten hoppar bort sig.
En rolig skräll till galet låg procent är 12 Månsaga!
Väldigt bra för 3 starter sedan, fast med allt sparat näst senast och galopp sist..
Helt bortglömd nu.. bör kunna smyga med i rygg på ngn av duon ovan och kan sitta där, se upp!
Avd 3 låser jag på de tre spelfavoriterna 2 5 11. Ser ingen som kan utmana här.
Hoppas på 11 som är nedstruken ett spår och gick väldigt bra denna tiden med skor förra året!
Avd 4: 2 4 såklart de som höjer sig här, men skulle det bli lite körning mellan dem vill jag ha med några skrällbud med som rensar fint i avslutningen.
9 har bra rygg i nr 2 från start, den kommer med.
1 bör få rygg ledaren här, den kan speeda fort som vi såg på Solvalla för 3 starter sen, ojämn häst men kan då den vill, farlig med detta läget!
5 går bra efter vila, duktig i årsdebuten, paus nu igen och bra läge här, kan smälla till!
6 har jag jagat länge nu går bra hela tiden, ok på opassande distans senast på V75, spurtar bra här om tempo!