Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-30, 11:02   #556
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Enormt mycket bra spel ute idag, men det brukar jag tycka på lördagarna och det var längesedan jag gjorde röda siffror på en V75-omgång!

V75-4 Carlos Lightning/Covington Ås 1.95
-Båda har form och kunnande. Carlos kör för ledning medan den andre har bakspår. Svanstedt brukar få snurr på hästarna redan i första starten, men nu är det en orutinerad häst som inte startat på två månader. Att de dessutom ska chansa med första barfota idag ser jag mer som en nackdel i och med den ökade galopprisken. Hamnar de illa till spelar det ingen större roll om barfotan har effekt heller, det blir svårt att ta på täten i ett på pappret jämnt lopp.

V75-5 Leanne Di Quattro/Tamina Silas 1.70
-Det vimlar av faktorer som gör detta till ett kanonspel!

Hästarna hade lika mycket pengar innan senaste starten då Tamina fick snabba pengar.
Crebas kör över 100 lopp/år, Hakkarainen max 10.
Springspår för Leanne, "galoppspår" för Tamina.
Löpningsförlopp ger att Leanne förmodligen inte kommer ha några större problem med trafik på vägen, för Tamina kan allt strula.

Enskilt största faktorn är ändå kusken på Tamina. Känns som att den här är över redan från början när hästen hoppar.

V75-6 Select Yankee P 2.75
-Tycker att detta är ett bra spel trots det hårda motståndet idag, hästen är riktigt bra och borde kunna ta sig in bland de tre när det nu bara är nio hästar med.

H2H-spelen tycker jag är alldeles löjligt bra och speciellt då det andra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greedy (+1), Dompa (+1), tino (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat