Visa ett inlägg
Gammal 2021-02-27, 11:11   #28
mackpeter
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Ingen jackpot förgyller sjurättspotten. Ser ut att bli fin bana idag. Flera spikkandidater bland favoriterna. Här blir det B.W. Rune och Algot Zonett. Hoppas välta Disco Volante, D.Day Zet och Oxidizer.

1) 1,2,3,8,11,12 r4-7 (Erik trycker sig till ledningen med formtoppade 3, som kommer från två raka segrar på Solvalla. Om det varit sprint och bilstart skulle jag spikat från detta spår. Loppet känns jämnt. Spik eller gardering)

2) 13 r10-11 (B.W. Rune slår detta gäng felfri. Spår fem utan häst utanför ger gott utrymme att vända på. Spikas)

3) 3,5,7 r6-2 (de yttre förutsättningarna talar för favoriten 7. Han borde vunnit senast, men visade dålig stridsvilja. Stallet skyllde på dåligt fäste. Tveksam i värmningen. Favorit i fara. 5 strider om ledningen. Detta gynnar 3 även om distansen är något kort. Lås på dessa tre)

4) 3,4,5,6,12 r1-9 (segervane favoriten 5 möter nu tuffare konkurrens. Han sprang och bröt över upploppet senast och jag väljer att gardera. 3 gjorde starkt intryck efter galopp senast - nu med proffskusk. 12 vann årsdebuten efter lite vila och kommer att vara förbättrad. 4 var tidigare i träning hos Redèn utan att vinna. Senast spurtade han fint vid vinsten i Finland. Sista strecket går till 6, som såg fin ut senast som tvåa efter tävlingsuppehåll och årsdebut i ny regi - bortglömd till 3 %)

5) 5 r3-4 (5 är dagens största favorit till 66 %. Alla har respekt för honom och han körs till ledningen, där han får bestämma. Han är urstark och spikas)

6) 1,4,5,6,11,13,14 r15-3 (spårtrappa och långlopp för ston. Svårlöst där många målar ordentligt. Själv har jag ingen bra idé och streckar halva fältet)

7) 2,5,7,8,11 r6-1 (förra veckan sprack jag i sista V75 ich igår V5 i Norge. Favoriten 5 går nu upp i brons och möter tuffare motstånd. 3 tar ledningen och släpper. Till 2 eller 5? Nurmostränade 7 är ett måstestreck. 11 är urstark. 8 kommer från formstall)

Kostar 1575:-. Lycka till med streckandet!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat