Resultat:
Avd 1: Min spetsidé nr 7 galloperade då den avgjort spetsstriden, synd då 1 som jag ratat pga detta kom dit och kunde vinna enkelt. FEL
Avd 2: Inte lätt att ta tillägg då banorna blir snabbare, ngt man lärt sig innan och borde tänkt på idag. 10 såg ut att ha avgjort men min förstareserv nr 5 kom loss och tog segern i sista stegen! FEL
Avd 3: Disco Volante tryckte sig till spets, 5an släppte precis som jag trodde och segern blev enkel. RÄTT
Avd 4: Här var jag inte ens nära då jag såg segrande nr 9 mer som en strk 2640häst som inte skulle duga från bakspår mot dessa. Helt fel hade jag där, och får ändra åsikt om hästen helt enkelt. Min utgångshäst nr 5 tog som jag trodde enkelt ledningen, men vek sig enkelt sista biten och var sämre än väntat från spets. FEL
Avd 5: Här trodde jag på skräll och det blev ocså så då nr 9 i toppform kunde spurta ner de andra till fin procent! RÄTT
Avd 6: Örjan tog hand om spets och vann (med vanlig Örjantur) loppet sedan hotet nr 3 hoppat på upploppet. Min spikidé nr 4 var dålig från dödens. Mycket sämre än senaste 2 loppen, får följa upp om den var sjuk eller hade en dålig dag. FEL.
Avd 7: Här dizzade jag favoriten men den var bättre än jag trodde och vann. Riktigt fin även på skor, även om jag fortfarande tycker den är bättre barfota, så den får man se upp med i vår, kommer gå långt! FEL.
2 Rätt var inte vad jag tänkt mig från början, även om jag hade 4 av de 5 andra som reserver så var jag väldigt långt ifrån pengar idag. Bara att böja sig ödmjukt och hylla de som satte raden idag!
Och ta nya tag!