Ämne: NHL 30/10
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-30, 21:50   #12
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Testar just nu ett helt spreadsheet-baserat sätt att analysera NHL-matcherna.. har en sektion som inte syns i bilden nedan, men som även gör sannolikhetstester (har 4 olika) för att bedöma procentchanserna för seger för vardera lag.

I detta mötet är genomsnittet för de 4 olika sätten att räkna 39.58% chans för Islanders-vinst, och 60.42% för Flyers. Givetvis ska dessa satser tas med en stor nypa salt, då det är väldigt tidigt på säsongen för matematiska analyser, samt jag har inte kollat skadelägen eller något sådant alls.





Tar man sedan oddsen från pinnen så ger dom just nu 1.493 för en Flyers-seger på ML, vilket översätts till ca 67%.. Islanders ges alltså en 33% segerchans av dom medans jag säger 39%.. detta innebär ett visst värde i Islanders.. men frågan är om värdet är tillräckligt stort för ett spel..

Obs.. detta är ingen rek, utan bara lite diskussionstopic.. var är gränsen för värdespel anser ni?
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av dgothe den 2010-10-30 klockan 22:08.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat