Med nuvarande reglemente så är det riskfritt att köra som man vill, även om vissa styrningar på pappret är straffbara. Det är så etablerat nu så jag har inget hopp för bättring längre, vi får ta och acceptera att det är så. Finns några enstaka stall som håller sig ganska mycket från att utnyttja fördelen av att ha flera hästar i loppet när det är läge. Men de är lätträknade såklart och konstigt vore det annars. Det är ju lite som att bänka en av lagets bästa spelare att inte utnyttja det så gott man kan.
Jag ogillar det på sättet att gröna spelare inte "fått reda på" att reglerna bara är något som står på pappret, och att det är risk att de lägger ner när det väl går upp för dem. Men personligen ser jag det som en extra krydda som gör det roligare att både tippa och kolla på loppet. Och en edge mot spelare som inte förstår det där. Svårt i loppet igår att räkna ut hur de eventuellt skulle "köra stall", men att Örjan som en av de värsta konkurrenterna var ett av de troligaste offren för det var ju ett grundtips såklart. En av flera anledningar till att jag inte tog med den på kupongen ens.