Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-14, 19:12   #1
viking90
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

V4/V5 Lunch Färjestad 15/3


AVD1 - 2640m Volt
Två på startvolten, båda har visat väldigt sval form med en del galopper inblandade dessutom. Skorycket gör 1 Carlos Lennon snäppet intressantare av de två även om jag tror båda två har väldigt små chanser till att sätta nosen först.
7 Lemon Brodde brukar kunna vara rask ut klarar man av femte spåret här kan man vara tidigt framme för att överta ledningen, mött lite tuffare gäng senaste starterna.
11 Missing Tooma är en högkapabel kuse men en inte riktigt lika kapabel kusk tyvärr, får Paw Mahony till styrningen så ska hästen räknas! 10 Bara du Chene kommer hit med två raka vinster och har tjänat otroligt snabba pengar för denna klassen och möter mycket tuffare hästar denna gången. Jag rankar 7-11 först här!

AVD2 - 1640m Volt
Spets här så är mycket vunnet och 7 Karls Helge med Uffe Ohlsson har fin chans att hitta dit från springspåret. Vann enkelt senast på barfotabalansen anmäld med samma balans nu! Möjligen ett vettigt spikförslag, hästen har ett perfekt läge, fin form och står utmärkt inne i loppet med 1000kr kvar till gränsen. 2 Edler är anmäld barfota runt om vilket känns spännande bara tävlat så en gång två då med en bra avslutning. Jag tycker 4 Golden Road är lite små intressant, ofta med där framme nu med lopp i kroppen och skoryck.

AVD3 - 1640m Auto
3 Mascarpone Doc är snabb bakom bilen har bör ja bra chans på spets här men senaste insatsen var inte vass alls, i årets två första starter vann med stabilt från spets. Nu har det gått 2 veckor sedan den dåliga insatsen hoppas man kan få nån info från tränaren med förklaring till insatsen där. Kanske blir Utgång tillsammans med Karls Helge i Avd 2 och Lemon Brodde/Missing Tooma i avd 1.

AVD4 - 2140m Auto
CJJ/Erik Martinsson den duon brukar kunna leverera, varit ute på V75 de senast så går ju ner lite i klass nu till lunchtävlinar Carl Johan har nog siktet inställt på ledningen tidigt här.
2 Nisse Roc står lite illa till på pengarna men den är en duglig häst i detta sällskapet trots alla saknas lite speed bakom bilen men lär väl hamna nån position ner i andra spår.
3 Unico Broline sköt till bra efter lucka in i sista kurvan senast vilket var första loppet på 10 månader och borde väl gått fram lite med det det i kroppen.
8 Global Viscount är anmäld med skor runt om men presterade väldigt bra barfota runt om i höstas så från spår 8 med skor känns den inte jättehet.
10 Ferrel kan nog bli farlig över upploppet om inte Jepson med Bacchus L.I har fått bestämma i lusttempo där framme.

Mitt frågetecken: 10 Bara du Chene (avd1) går upp ordentligt i klass nu efter 175k insprungit på 2 senast loppen alltså mer än dubblat sin kassa på de två loppen.
Mina skrällbud:
7 Lemon Brodde (avd1) 10 Ferrell (avd4)
Spikbud?: 7 Karls Helge(avd2) på läget eller 3 Mascarpone Doc (avd3) på läget och trivs i spets beroende på om de kan förklara förra loppets svaga insats...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boomboom (+10), Dahle (+5), Nobleflash (+5), klot05 (+4), asgaya3141 (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat